Jeugd dierendagwedstrijd

Op 8 oktober organiseerde de jeugdcommissie de jaarlijkse dierendagwedstrijd. De 2017-editie was een combinatie van een rondje van vier holes een vossenjacht over 9 holes. Alle kinderen hadden van de jeugdcommissie een voedselpakketje gekregen in een grappig dierentasje. Er zaten safari koekjes en water in. Een ware traktatie!

Het rondje van vier holes werd gelopen door de jongste golfers (8 en 9 jaar):

• Hole 1: de bekende slangen hole (zig-zag over de baan heen);
  • Hole 2: luipaarden hole (de beste/snelste slag);
  • Hole 8: olifanten hole (met gigantische olifanten-stokken);
  • Hole 9: de flamingo hole (op 1 been staan).

Met de twee deelnemers was het vooral genieten van het mooie weer. Wonderwel had het de dagen ervoor flink geregend, maar was het deze zondag rustig en warm weer. Door de vele regen was de baan erg nat en hadden we misschien wat meer waterdieren holes kunnen bedenken.

De andere deelnemers (Max Kappetein, Fabienne Herskamp en Nienke Bekkema) mochten het vandaag opnemen tegen een vos, die in het dagelijks leven door gaat als Tineke van der Wal. Deze vos mocht alleen met een PW spelen, tegen maar liefst drie golfers, die ook nog eens met de beste bal verder mochten spelen. Een zware dag voor de vos dus. En dat bleek dan ook in het wedstrijdverloop.

De vos won de eerste (slangen) hole, maar verloor meteen de 2e (luipaarden) hole. Dit mede omdat de jeugdspelers het voordeel van de afslag van de oranje tee hadden en Max een enorme goede drive had. De holes daarop ging het gelijk op en pas op hole 7 verloor de jeugd van de vos. Gelukkig trokken ze op hole 8 weer naar elkaar toe, waarop het aankwam op hole 9. Op deze flamingo hole lukte het de vos niet om de laatste en beslissende put te maken, waardoor de vos met 1 slag werd verslagen!

Alle winnaars kregen van de jeugdcommissie en de sponsor Golfschool Heerenveen een doosje met dierenballen (koeien, varkens en lieveheersbeestjes). Een spannende strijd die werd afgesloten met een gezellig glas fris en hapje in het clubhuis deels gesponsord door Golfbar Mulligan.

Leuk om te lezen? Of heeft u een nieuw idee voor een dieren-hole? Leuk als u ons dit laat weten! En misschien heeft u zin om een wedstrijd mee te helpen met de jeugdcommissie of j je aan te melden als jeugdcommissielid? Op 3 november organiseren we 1 van de populairste wedstrijden van het jaar: de Halloweenwedstrijd. Wees welkom en griezel mee!