Nieuwjaarsborrel 2018 – Katercup!

1 januari 2018 stond traditiegetrouw de 9-holes Katercup op het programma, gesponsord door golfbar Mulligan. Er waren een flink aantal deelnemers op de startlijst. Hoewel er een buitje voorspeld was bleef het gewoon lekker droog, al waaide het stevig rond de klok van 13.00 uur. De straffe wind zwakte tijdens de ronde steeds verder af. Prima weercondities om het nieuwe jaar op de golfbaan te beginnen (al is het alleen maar om het zware hoofd een beetje door te laten waaien).

De staat van de baan liet wel wat te wensen over liet door het vele water van de afgelopen tijd. De wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen door Hero Veenstra. Hij had op de laatste paar holes net wat meer punten gepakt dan Fedde Tuinstra. De prijs voor de grootste kater ging naar Bart van der Putten. Hij vertelde de redactie dat het wel heel erg laat (of vroeg, het is maar net hoe je het bekijkt?) was geworden in de Nieuwjaarsnacht en er de nodige versnaperingen genuttigd waren. Tevens was hij erg blij met het gewonnen paar sokken: al na hole 2 had hij natte voeten, dus die waren meer dan welkom. Bart: begin 2018 goed en koop een setje waterdichte schoenen! Na de traditionele Nieuwjaarstoespraak van de voorzitter werden Michael Wedema en Hanneke Oosterdijk verkozen tot Speler en Speelster van het jaar.

Hanneke Oosterdijk over haar verkiezing tot speelster van het jaar:

Toen onze voorzitter Jan mijn naam voor deze titel noemde was ik echt sprakeloos! Geen wedstrijd gewonnen, donderdagavond en zondagmorgen gemiddelde score en dan dit! Laten we het er maar op houden dat de andere “kandidaat”-dames afgelopen jaar (ook) niet op niveau hebben gescoord. Dus geniet ik er maar van. Michael ook van harte met je dik verdiende titel!

Michael Wedema over zijn verkiezing tot speler van het jaar:

Voor mij was dit het jaar dat ik ook veel landelijke wedstrijden ging spelen. Dat was zeker leuk, maar de resultaten waren voor mij nog niet goed genoeg, omdat het over het algemeen top25 plaatsen waren. Het spel op golfclub Heidemeer was dit jaar best goed maar daar is ook nog zeker ruimte voor verbetering. Gelukkig ben ik samen met mijn maten Joscha Oenema en Dennis Schreur veel aan het trainen, dus ik denk dat het dit jaar een stuk beter moet gaan! Verder wil ik iedereen een heel mooi jaar wensen, met veel golfplezier!