5e en laatste kapucijnerswedstrijd van woensdag 22 november 2017

Allereerst moet ik mijn excuses aanbieden… Nadat ik op 27 september de 4e kapucijnerwedstrijd had gewonnen en daarna een verslag hiervan moest doen, had ik beloofd dat dit de laatste keer zou zijn, om te voorkomen dat ik een soort van ‘vaste’ column zou krijgen op website / in de nieuwsbrief. Helaas zijn we ook dit keer weer tot elkaar veroordeeld. De oorzaak hiervan lijkt hem te zitten in het feit dat ik in een super-flight terecht kwam. Jan Stelwagen en Henk Dijk speelden dermate goed, dat ik natuurlijk niet achter kon blijven. Toen we afsloegen op de tee van hole 1 wist ik nog niet dat dit een bijzondere dag zou worden.

De hoogtepunten van onze flight op de 18 holes: De longest was vandaag op de 4e hole. In de flight voor ons werd de lat al aardig hoog gelegd door, naar even later zou blijken, Cor Pot. Ik had geen driver bij mij, omdat ik daar de laatste tijd wat teveel ballen mee ben verloren. Ik sloeg af met de houten 3. De bal maakte een prachtige rechte vlucht, voorbij het punt waar op dat moment de longest drive gemarkeerd was. Ongeveer op het eind van de heuvel aan de rechter kant. De vraag was echter of de bal op de fairway zou liggen of net niet. De bal lag ongeveer een halve meter goed, precies op het punt waar de fairway zich verbreedde naar rechts. Sorry Cor!

Mijn flightgenoot Jan Stelwagen wist vervolgens bij de neary Cor Faber en Henk Oosterdijk af te troeven en die prijs in de wacht te slepen. Vandaag was er een extra prijs te behalen: de sleary, op hole 9. Na het eerste rondje stond Jan Stelwagen alweer virtueel met de ballen in de hand. Maar of dat stand zou houden?

Je voelt al een beetje aankomen dat dit niet het geval was. Op de allerlaatste hole die dag van ondergetekende, rolde de tweede bal een beetje ‘verkeerd’ richting de hole, waardoor hij iets dichterbij kwam te liggen dan de bal van Jan in de eerste ronde. Sorry Jan; van je flightgenoten moet je het maar weer hebben. Blijkbaar wilde van de andere flights verder niemand dit meer verbeteren.
Na de hapjes en drankjes en een heerlijk kapucijner-buffet volgde nog de prijsuitreiking. De uitslagen zet ik hieronder nog even op een rijtje. Iedereen weer hartelijk bedankt voor zijn inbreng om dit toernooi weer tot een succesvol en gezellig geheel te maken.

Dagprijzen: de neary: Jan Stelwagen, de longest: Roelof Liemburg, de sleary: Roelof Liemburg.
dagwinnaar: 1. Roelof Liemburg (36 punten) 2. Antoon Gerritsen (34 punten) 3. Henk Oosterdijk (34 punten).

Overall 3 beste kapucijnertoernooien voor de F. Bronger wisseltrofee:

1. Roelof Liemburg
2. Henk Meibos
3. Harry Zwart

Vriendelijke golfgroeten van Roelof Liemburg.

Opmerking redactie: omdat er wat misgegaan is in het overbrengen van dit stukje van schrijver naar de redactie zijn onderstaande berichten pas recent gepubliceerd! Aan een ieder: kopij is van harte welkom via redactie@golfclubheidemeer.nl!