Volbeda Last Chance wedstrijd 21-10-2017

Het is zaterdag 21 oktober en we speelden vandaag de Volbeda last chance wedstrijd. Bij deze wedstrijd zou de baan eigenlijk, zoals de naam doet vermoeden, qualifying moeten zijn om voor de winterperiode nog even de handicap scherp te stellen. Maar de baan was al geconditioneerd met een overvloed aan hemelwater dus “last” chance is “lost” chance geworden. Ik mocht vandaag de flight delen met Jan Otter en Wil Witting en de weersvoorspelling was een beetje wisselvallig – dus parapluutje stand-by – maar gelukkig niet veel nodig gehad. Ik had zelf niet veel hoop op een goede uitslag omdat ik de afgelopen 2-3 maanden in of onder mijn buffer sloeg, echter ik had de week voorafgaand aan de wedstrijd wat geoefend op het korte werk en dat betaalde zich dus uit in een (voor mij doende) redelijke ronde van 18 holes waarbij ik met 37 punten als eerste eindigde. Jacques Meijer was weer op dreef en haalde een eagle en een birdie en werd met 33 punten tweede. Wat opviel was de derde plaats voor Antoon Gerritsen (deze nog immer kwiek en soepel swingende opa die zich graag laat zien met een soort van safarihoed mét veer) scoorde, zonder gebruikmakend van birdies, 31 punten! Ik schreed huiswaarts met een enorm boeket bloemen van sponsor Volbeda en een tegoedbon van €25, dus beste lezers dat zat wel goed!

uitslagen Last chance Volbeda wedstrijd 21 oktober 2017:

1. Ronald Loonstra
2. Jacques Meijer