Windfjord rabbitwedstrijd 2 september 2017

Bij het opstaan was het nog bewolkt, maar bij de start van de wedstrijd kwam er al een mager zonnetje door en de temperatuur liep op zodat het een mooie dag werd om te spelen.

De opkomst was weer zeer goed er verschenen 11 flights aan de start. Ik zat zelf in de tweede flight met Marijke Holterman en John Janssen.

De eerste 2 holes gingen we voortvarend van start maar op hole 3 sloeg ik de bal tegen de boom en ketste zover naar rechts, dat de bal pas stil lag tegen de bosrand aan. Met veel geluk kon er toch nog een puntje worden bijgeschreven op de kaart voor deze hole. Op hole 5 ging het finaal mis bij de afslag: ik raakte eerst de grond en daarna pas de bal, zodat ik hier een streep moest noteren.

Op de overige holes werden er nog de nodige punten bij elkaar gesprokkeld, zodat er bij terugkeer in het clubhuis er toch een redelijk aantal punten op de kaart stonden. onder het genot van een drankje was het wachten op alle andere flights die nog binnen moesten komen.

Op hole 7 werd er een birdie geslagen door Madeleine Zwier. Na een meting was dit net niet goed voor de Neary. Dat er goed was gespeeld bleek tijdens de prijsuitreiking: de plaatsen 6 t/m 4 hadden 18 punten en de plaatsen 3 en 2 waren goed voor 19 punten. Uiteindelijk won ik met 21 punten. Het zat redelijk dicht bij elkaar deze keer, zonder grote uitschieters.

De Longest drive voor de dames ging naar Pauline Meijerhof en die voor de heren naar Peter van Wijngaarden. De Neary werd door mij gewonnen. Sponsor Windfjord en mentoren: bedankt voor de organisatie en de mooie dag waar we weer het nodige hebben opgestoken van het golfspel!

De uitslag van deze dag was:
1. Jan Nijenhuis
2. Bert Zwier