Windfjord Rabbitwedstrijd zaterdag 6 mei 2017

Het was weer rabbit-time, zaterdag 6 mei, er deden dit keer 33 rabbits mee en volgens de wedstrijdleiding was dat een recordaantal. Dit had waarschijnlijk met het mooie weer te maken want rond 10 uur brak het zonnetje al door de grijze lucht, of gewoon omdat er veel nieuwe leden bij zijn gekomen! Ik zat dit keer in de tweede flight samen met Ity Hoekstra en Rick Klunder. Ik was van plan om zo rond 9 uur lekker fris op de drivingrange te staan om even de swing op te warmen, echter de avond ervoor ontstond een spontaan kaartavondje met familie en die gaan nooit gepaard zonder mooie druivensapjes. Dus dat “fris” was die ochtend ver te zoeken, gelukkig deed de hete douche die ochtend wonderen, gezien mijn eindscore… Wij hadden het geluk dat we Roelof Liemburg als mental coach kregen toegewezen, hij zou ons snel en reglementair de 9 holes laten afwerken. Dat “snel” ging op de eerste paar holes niet zo snel want Ity moest nog even in haar swingritme komen, mede hierdoor werden de flights achter ons subtiel uit hun ritme gehaald en zo kon ik deze dag op punten winnen, overigens konden Rick en ik haar op de laatste twee holes bijna niet bijhouden, waarvan akte.

Mijn afslag op hole 1 was redelijk zoals ik had bedacht, helaas gebeurt dat nog te weinig, de bal landde op de fairway op ca. 40 meter van de hole. Dan denk je al gauw aan een birdie, maar ja, zodra je die gedachte hebt gaat het dus mis op de green. Ik maakte uiteindelijk toch een par en op de volgende 8 holes par-bogey-par-birdie-triple bogeybogey-double bogey-double bogey. Dan heb je met mijn handicap van 49 ineens 30 punten en weet je dat je een goeie kans hebt om te winnen. Op Hole 5 sloeg ik af met mijn ijzer 8 en de bal nam een mooie hoge vlucht en lag op
ongeveer 0.8m van de hole stil. Hoe groot is de kans dat uit 33 golfers de bal nog dichter bij komt te liggen? Best wel groot dus want de neary ging hier naar Wil Witting, hij legde de bal dus nog dichter bij de hole maar verzaakte vervolgens om de birdie te maken, zo zie je maar weer hoe belangrijk het korte werk op de green is! Ik maakte wel mijn birdie en ik dacht dat er in totaal vier spelers een birdie hadden gemaakt, toch een redelijk niveau deze groep!

Overigens, de longest werd ook door Wil Witting geslagen op hole 6, longest bij de dames was volgens mij Nynke Brouwer. Ik had gezien dat de flight voor ons met Peter van Wijngaarden hun rondje sneller liepen dan onze flight dus ook daar werd waarschijnlijk goed gescoord. Omdat we nog tot half twee moesten wachten besloten Rick Klunder, Peter van Wijngaarden en ik om nog een paar holes te doen en zo onze skills nog maar eens te oefenen. Peter sloeg zijn ballen mooi recht, Rick sloeg ze nu wel richting de 200 meter terwijl dat in de wedstrijd niet altijd lukte. Maar ik
sloeg mijn ballen alles behalve recht, wel ver, maar wat heb je daar aan als je vervolgens ballen loopt te zoeken in het bos… Teruglopend naar het clubhuis noemde Peter zijn eindscore van 25 punten en daarbij dacht dat hij deze keer wel eens kon gaan winnen, ik hield mijn mond dicht maar Rick verkondigde droogjes dat ik 30 punten had, Peter baalde duidelijk want hij had echt goed gegolft.

Ik vind golf echt een fantastische sport, dat had ik afgelopen winter niet gedacht toen ik bij Tineke met lessen begon en de golfbaanpermissie haalde, ik dacht dat het meer iets was voor de pensionado’s, en ik heb spijt dat ik niet eerder met golf ben begonnen! De Windfjord rabbit-competitie is echt een aanrader om als beginnende golfer aan mee te doen.

Uitslag rabbit competitie 6 mei:

1 Ronald Loonstra 30 punten
2 Koop Kerkstra 25 punten
3 Peter van Wijngaarden 25 punten

Ook een bedankje aan iedereen van de organisatie want het viel niet mee om voor zoveel flights voldoende mentors
te regelen! De volgende rabbit wedstrijd is op zaterdag 3 juni.

Ronald Loonstra