02-11-2019: Laatste Windfjord Rabbitwedstrijd van het jaar!

Zaterdagmiddag 2 november is de laatste Rabbitwedstrijd. Deze dag zal de eindwinnaar opleveren en gezien de stand belooft dit nog een spannende strijd te worden. Een recordaantal van 30 deelnemers heeft zich opgegeven!

Om 12.00 vertrek ik met de eerste flight en wij kijken al wat benauwd naar boven. Zal het droog blijven? Onze mentor Harry maakt direct duidelijk, dat we maar beter de regenjassen aan kunnen trekken. En gelijk heeft hij, tot hole 3 krijgen we de volle laag en forse tegenwind. Verbazingwekkend is, dat we toch nog goed scoren. Op de derde hole verandert het weer gelukkig snel, de zon breekt door en alle extra jassen kunnen uit.

Onderweg moeten we nog de paaltjes voor de “longest dames en longest heren” uitzetten. We zijn niet ontevreden over de door ons bereikte afstand, echter zal later blijken, dat we worden overtroffen door Inez Bandell en Robbert Jan Eppinga, die er met deze prijzen vandoor gaan. Op hole 7 hebben we natuurlijk de “neary dames/heren”, deze prijs wordt gewonnen door Tine Hollander.

Gelukkig worden ook volgend jaar deze wedstrijden weer georganiseerd. Voor golfers met een handicap van 54 tot 36 is dit een mooie manier om in een gezellige sfeer hun handicap te verlagen. Je leert veel van de mentoren en andere ervaren spelers.

Dan nog de uitslag van deze wedstrijd:

3e prijs, Robbert Jan Eppinga 19 punten (laatste 6 holes 10 punten)
2e prijs, Douwe de Jong 19 punten (laatste 6 holes 14 punten)
1e prijs, Herman Horstkamp 21 punten.

Verder blijft het nog lang gezellig mede door de hapjes die geserveerd worden. Namens alle deelnemers hartelijk dank aan de sponsor Windfjord, de organisatie, mentoren en de barbediening voor het dit geweldige seizoen!

Herman Horstkamp