Benefietwedstrijd voor Matchis!

Op zaterdag 10 juni wordt de benefietwedstrijd voor Matchis gespeeld op golfclub Heidemeer. Dit is een wedstrijd voor leden van GC Heidemeer. De stichting Matchis zoekt voor patiënten die een stamceltransplantatie moeten ondergaan naar de best passende stamceldonor.

In mei 2014 werd bij mijn man Michael Acute Myeloïde Leukemie vastgesteld. Na twee zware chemokuren waarvoor hij drie maanden in isolatie in het ziekenhuis lag, onderging hij in oktober 2014 een stamceltransplantatie. Hij had het grote geluk dat zijn oudste zus (67) een ‘perfect match’ was. Dit was de enige mogelijkheid om te overleven en extra tijd te krijgen. Vanaf de eerste dag van de diagnose wisten we dat de leukemie terug zou komen. Ook na de stamceltransplantatie. De hoop is dat de donorstamcellen de leukemie als lichaamsvreemd herkennen en opruimen. Helaas mocht dit voor Michael niet zo zijn.

Gelukkig zijn er ook leukemiepatiënten die vele jaren overleven. Wij zijn intens dankbaar voor de twee bonusjaren die hem door de stamceltransplantatie gegund waren. Er zijn nog heel veel stamceldonoren nodig. Wat is er mooier dan bij leven een leven te kunnen redden? Op de site van Matchis kun je hier meer over lezen. Voor het typeren en registreren van donoren is veel geld nodig en daar gaan we zaterdag 10 juni voor spelen.

We spelen een 18 holes Greensome. Je kunt als koppel inschrijven, maar ook individueel. Het inschrijfgeld bedraagt 10 euro en er kunnen maximaal 3 ‘stamcellen’ (mulligans) per persoon worden gekocht voor 7,50 per stuk. De opbrengst gaat naar Matchis. Natuurlijk mag je ook meer doneren (op de dag zelf of online via https://gift.matchis.nl/)!

De ontvangst is om 12.00 uur en de wedstrijd start om 13.00 uur (shotgun start). Per koppel zijn er maximaal 6 ‘stamcellen’ en die kunnen overal worden ingezet (niet voor strafslagen!) en mogen vrij door het koppel worden gedeeld. Met behulp van verschillende sponsoren zal de wedstrijd gezellig worden aangekleed.

Ik hoop op een grote opkomst, een gezellige wedstrijd, mooi weer en een mooie opbrengst voor Matchis. Het is van levensbelang! Hopelijk tot 10 juni!

Met vriendelijke groet,

Fredy Damm