Clubkampioenschappen Greensome 2021 (dames)

In het weekend van 29 en 30 mei 2021 werden de clubkampioenschappen greensome voor dames en heren gehouden. Het format is dat er wordt geloot wie er tegen elkaar spelen. Bij de dames waren er 9 koppels die zich ingeschreven hadden. Hierdoor moest er 1 voorronde gespeeld worden. De loting van de overgebleven koppels was als volgt:

Roely & Joan – Caroline & Elly
Jelly & Janny – Ruth & Ellen
Margriet & Carin – Hanneke & Karin
Haitske & Digna – Frédy & Rianne

De week voorafgaand aan de wedstrijden was er veel regen gevallen en was de baan echt verschrikkelijk nat. Ik vond het knap dat er nog op de fairways gemaaid was. Gelukkig was het weer in het weekend goed. We werden verzocht per flight onze scores ‘live’ in een app bij te houden, zodat iedere geïnteresseerde onze scores – b.v. in het clubhuis – kon zien. De techniek staat voor niets. Gelukkig had ik Elly bij me en kon zij dit heel goed. Ik weet natuurlijk niet of iemand anders in onze scores geïnteresseerd was (noot: redactie: Er waren ruim 100 mensen die het leaderboard volgden!).

In de eerste ronde speelden we tegen Joan en Roely. Dat was heel gezellig. De baan was gelukkig al iets minder nat dan verwacht. Op zondagochtend speelden we tegen Jelly en Janny. Wij speelden heerlijk. Jelly en Janny kwamen wat laat in hun spel helaas. In de middag speelden we tegen Frédy en Rianne. Die wedstrijd was best spannend. Ons spel ging op en neer, zoals zo vaak in golf, maar ook bij Frédy en Rianne ging niet alles vlekkeloos. Uiteindelijk waren wij op hole 17 de winnaars van de dames clubkampioenschappen greensome.

Door de Corona versoepelingen was het prettig met elkaar na de wedstrijd ‘als vanouds’ weer even op het terras te kunnen zitten onder het genot van een hapje en drankje. Het spontane contact met andere golfers heb ik wel gemist. Dank aan de wedstrijdcommissie en golfbar Mulligan voor alle inspanningen.

En Elly: top gedaan meid :)!

Caroline Vink