Clubkampioenschappen Matchplay – Greensome (heren)

Dag 1
De weersverwachtingen zagen er in het begin van de week erg slecht uit. We appten elkaar toen we dit zagen en hadden er eigenlijk niet zoveel zin in ha-ha. Parapluhouders waren besteld en het was hopen dat het mee zou vallen. Dit laatste was gelukkig het geval! We hadden prachtig weer, met af en toe de zon en weinig wind. Ideaal golfweer 😊.

Ronde 1
Het was voor ons de eerste keer dat we mee deden aan deze wedstrijd en spelvorm. We gingen er met weinig verwachtingen heen. Beginnend met de loting. We werden gelijk tegen Frank en Wiebe ingedeeld. ‘’Gadverdamme’’ was de uitspraak onderweg naar de driving range. Gelijk tegen de clubkampioen strokeplay.. dat beloofde niet veel goeds. Op de driving range gingen de ballen alle kanten uit behalve de goeie kant.
In de baan ging het gelukkig beter. Het was een spannende eerste ronde, we stonden lang 1 en 2 down. Vooral de putjes van een meter waren toch erg moeilijk op de nét geprikte/gesneden greens. Op hole 18 stonden we all-square.. Door na de play-off.. Frank stelde nog voor om een chip wedstrijdje te doen in plaats van een play-off (dat durfden we niet aan😊). Na een spannende 2 holes play-off hadden we uiteindelijk gewonnen.

Kwart Finale
Door naar de 2e ronde tegen Dennis en Henry. Dit was een hele spannende ronde we waren zeer aan elkaar gewaagd. Ook in deze wedstrijd stonden we gelijk 1 en 2 down voor het grootste gedeelte van de ronde. Het omslag punt was op hole 14, zij leggen de bal op 3 meter voor birdie en missen.. Jorrit maakt een put van 15 meter plus om de hole te winnen! Van 2 down naar 1 down! Dus toch ook nu weer na 18 holes all-square. Op hole 2 van playoff moest Erik een put maken van 5 meter om de hole te halven, en deed dit, hard in het midden van de hole! ‘’Lekker man!!!!’’ hoort hij achter zich. Op de 3e playoff hole hebben zij een moeilijk bunkerschot en winnen wij de wedstrijd.

Het was een zware eerste dag, we hadden uiteindelijk 41 holes gelopen en gingen redelijk vermoeid naar huis. Een paracetamolletje was wel nodig voor de spierpijn 😉.

Dag 2

Halve Finale
We speelden tegen Jan-Sietse en Peter. Zij hadden eerder Arjen en Arjan verslagen, we waren dus gewaarschuwd. We begonnen de eerste 9 holes erg goed, maar we maakten wat foutjes en die werden gelijk afgestraft. Hierdoor kwamen Jan-Sietse en Peter weer terug en werd het weer spannend. Gelukkig hielden we het vol en bleven we bij onze gameplan (gaan we niet vertellen haha). We bleven we goede ballen slaan waardoor we uiteindelijk op hole 15 wisten te winnen. We hadden ons doel bereikt, de finale!

Finale

Daar stonden we dan, in de finale tegen Brechtus en Gideon. Brechtus is toch wel een beetje ons idool van vroeger.. Het baanrecord.. de Albatros.. de Handicap.. Super relaxt..
Het begon goed voor ons goed en we stonden gelijk 1 up. Maar al snel kwamen ze terug op hole 2. Op hole 3 sloeg Brechtus echt een ‘wereld bal’ van meer dan 100 meter en over de bomen binnen een meter.
‘’Wat een heerlijke bal Brechtus!” schreeuwen we, en we kijken elkaar even aan met angstige ogen’. Gelukkig werden we juist alleen maar beter na dat moment. Op hole 9 maakt Erik een birdie put van 7 meter en hierdoor stonden we al 4-UP na 9… Uitspelen zou je zeggen.. Maar wat was het strijden om holes te halven en de spanning in toom te houden. Brechtus maakte op 11 bijna weer een albatros.. Zweten.. Op hole 15 (3-up) zien we Brechtus zijn bal van 200 meter in het water gaan.. ‘’Snel slaan voordat de zenuwen toeslaan’’ was de uitspraak. We slaan onze 2e bal gelukkig op de green. Na een chip en put van Gideon en Brechtus kwamen ze op ons afgelopen, gewonnen!!
Op de terugweg hadden we het erover.. lopen we de finale nou -1 of level par? Bizar natuurlijk..

Jan-Sietse, bedankt voor de organisatie en de gezelligheid tijdens ons rondje en de finale!
Brechtus en Gideon ook nog bedankt voor de gezelligheid, Er was een super leuke sfeer waarin we elkaar alles gunde. Jacques bedankt voor het starten, ook op je (brakke) zondag 😉.
Ruben bedankt voor de lekkere hapjes / drankjes na de tijd.

Verder willen we de greenkeeper/baaneigenaar nog bedanken voor de strakke fairways en gemaaide rough. Het valt op dat er de laatste maanden veel aan de baan gewerkt wordt, dit siert jullie én de baan.

Bedankt allemaal en tot snel op de golfbaan!

Erik en Jorrit