Clubkampioenschappen strokeplay 2017

Zaterdag 17 en zondag 18 juni werden de Clubkampioenschappen strokeplay gespeeld op de Heidemeer. De clubkampioenschappen worden over 36 holes gespeeld, verspreid over 2 dagen (beide dagen 18 holes). Op zaterdag 17 juni was het een heerlijke bewolkte golfdag waar prima scores neergezet werden. De deelnemers speelden voor wat ze waard waren en maakten birdies dat het een lieve lust was.

Bij de heren werden scherpe scores neergezet. Bram van der Werf zette als eerste een target van 74 slagen, wat prompt verbeterd werd door Michael Wedema met een 73. Deze scores werden nog scherper gezet door Frank Wedema (72) en Arjen Miedema, die een ronde 70 (level par) liet noteren.  Bij de dames maakte Karin Verdonk een 75. Nummer 2 Caroline Vink volgde op 6 slagen achterstand met een 81. De top drie werd gecompleteerd door Rianne van der Velden die een 86 liet noteren.

De tweede dag was qua meteorologie heel anders aan de eerste: strakblauw, de zon fel en hoog aan de hemel en een hoge temperatuur. Het werd letterlijk en figuurlijk een ‘heet middagje’ Heidemeer. Bij de dames bleef Karin Verdonk qua score dichtbij Caroline Vink in de buurt. Caroline bracht een 80 binnen, Karin een 81. Caroline kon het verschil van dag 1 niet goedmaken en dus mocht Karin Verdonk zich clubkampioen 2017 noemen met een totaal aantal slagen van 156! Caroline Vink werd tweede met 161 slagen, Kitty Zijlstra werd derde met 176 slagen.

Bij de heren was het lange tijd erg spannend. De heren in de laatste flight maakten er een heerlijk onderling golfgevecht van. Zo werd op de allereerste hole direct door Michael Wedema een eagle op de scorekaart gezet, terwijl Frank en Arjen ‘slechts’ een birdie konden noteren. De wedstrijd was spannend en kon werkelijk alle kanten op. Met nog 1 hole te spelen stonden Frank en Arjen gelijk in aantal slagen. Met een solide par ten opzichte van een bogey van Frank Wedema werd Arjen Miedema clubkampioen strokeplay 2017 met een totaal van 146 slagen! Frank werd tweede met 147 slagen. Michael Wedema werd derde met 148 slagen.

Op de foto van links naar rechts: Caroline Vink, clubkampioenen Arjen Miedema en Karin Verdonk, Michael Wedema en Frank Wedema.