Competitie dames dinsdag 2, 24 april 2018

Na een kleine onderbreking van een dinsdag van ontvangen en een dinsdag vrij, togen we 24 april naar de Drentsche om de strijd aan te binden met oude bekenden van vorig jaar, Havelte. Een team dat intussen is uitgegroeid tot een zelfbewust team met kampioensaspiraties. Waar ze vorig jaar nog ontzag voor Heidemeer leken te hebben, hielp zelfs de koude oorlogsvoering niet, dat ze vast niet twee keer achter elkaar goed zouden spelen. Nee, de dames aten ons op met huid en haar bijna. 13-5 werd de pijnlijke afstraffing.

Alleen Ruth en Ellen wisten samen hun dubbel te winnen, maar dat werd ’s middags keihard afgestraft door winst van beide singles door Havelte. Josje en Jannie sprokkelden de enige punten binnen voor Heidemeer met de singles. Maar eerlijk is eerlijk het was wel verdiend en het was de laatste wedstrijd van Havelte, omdat zij de laatste dag ontvangen en dat hield meteen in dat zij glansrijk kampioen werden.

Dus restte ons niets anders dan voor de tweede plaats te gaan. Die strijd gingen we voeren op een zonovergoten Havelte tegen Martensplek. Zonovergoten hield in dit geval ook in dat het bloedheet was op een lange baan zonder schaduw nagenoeg en daar zijn wij Nederlanders toch niet helemaal op gemaakt geloof ik. Ik althans niet. Maar we mogen niet klagen, we willen het zelf blijft de slogan, dus ook 28 graden moet worden getrotseerd. We kwamen met 4-2 uit de dubbels en dat bood perspectief, maar het werd toch nog heel spannend. Alleen Rennie was nog niet binnen en de stand was op dat moment 8-8. Gelukkig wist Rennie dat zelf niet en die heeft gezwoegd tot de laatste hole en met succes. Ze haalde de laatste twee punten voor Heidemeer binnen en zo wonnen we met 10-8 en zijn inderdaad geëindigd als tweede en daar mogen we best tevreden mee zijn.

Na een heerlijk samenzijn op het grote terras van Havelte, waar we lekker buiten konden eten, hebben we de competitie afgesloten. Terugkijkend op een heel gezellige strijd laten we de competitie 2018 weer achter ons. Helemaal mooi toen we zagen dat ons eerste team het vege lijf had weten te redden in hun laatste wedstrijd en als een duveltje uit een doosje, ten koste van de Compagnie de degradatiedans wist te ontspringen. Super gedaan dames!!