Competitie Dinsdag Dames 1 2019

We hadden het zo super voor elkaar dachten we!
Team compleet gemaakt met ons nieuwe maatje Maaike Bouwman.
Prachtige nieuwe outfit van LIZ Mode, dankzij de super aardige Lisette.
Tot 2 teamleden van vaste waarde, te weten Wietske en Lynda ,wegens gezondheidsproblemen moesten afhaken.
Toen waren er nog maar 6…. Dus dat betekende vol aan de bak.
De voorbereiding was niet 100 %, we misten ook de groepstraining, maar we besloten er toch vol voor te gaan.
De start was dit jaar eens wat dichterbij, namelijk Havelte.
We speelden tegen de Lochemse, het was een mooie strijd maar we verloren, niet dik, maar toch.
Ook de volgende wedstrijden kwamen we er niet echt in maar plezierig was het wel allemaal.
Sportieve tegenstanders en altijd na afloop een gezellig samenzijn.
Bij ons op Heidemeer werd het nog echt feest.
Ans van de Drentsche scoorde op hole 5 een Hole in One!
En daar hebben we die avond natuurlijk op gepaste wijze bij stil gestaan en op geproost. Het is en blijft toch altijd heel speciaal.
Daarna restte ons nog 1 wedstrijd op de prachtige baan van de Veluwse in Hoog Soeren op het Kroondomein Het Loo.
Omdat de laatste wedstrijd heel belangrijk was (het was erop of eronder) besloten we al op maandag te vertrekken.
We boekten een prachtig huis, speelden jammer genoeg in de regen de baan voor en vonden een prachtig restaurant waar we gezellig met elkaar een vorkje hebben geprikt.
Toen lekker naar ons huis, de hele avond ‘gechilled’ en daarna lekker gaan slapen.
We konden het uitstekend met elkaar vinden en er zijn voor volgend jaar al plannen voor een nieuw uitje.
Onze tegenstander de laatste wedstrijd was Havelte, we begonnen weliswaar met een lichte voorsprong maar winnen was eigenlijk wel wat we aan onze stand verplicht waren.
En we wonnen met 12-6. Dat betekent voor ons dat we in de 2e Klasse kunnen blijven en dat Havelte teruggaat naar de 3e Klasse.
Het waren echter hele sportieve verliezers en we hebben uitermate plezierig tegen elkaar gestreden.
De Veluwse was in onze poule oppermachtig. Het team had jaren op de zondag gespeeld en waren voor ons allemaal een maatje te groot. Zij spelen dus volgend jaar een klasse hoger.
Ze zorgden voor een heerlijk diner en toen de teams aan het eind van de avond afscheid van elkaar namen voelde dat toch ook weer een beetje als afscheid nemen van “vriendinnen”, zo van: jammer, het is weer voorbij…

Volgend jaar nieuwe kansen en ik weet zeker: met de juiste teamgeest gaan wij er weer voor!

Namens Marga vd.Zijpp, Marga Koopmans, Marianne van Olffen, Wietske Meibos, Maaike Bouwman, Dirkje Meijer, Lynda Spanjer,

Henny Feenstra