Competitie Dinsdag dames 2 (3 en 10 april)

De tweede ronde hebben we alweer gehad en wat boffen we met het weer. De eerste speeldag speelden we tegen de Noord Nederlandsche (een nieuw team met nog weinig wedstrijdervaring), ze  gingen onbevangen de strijd aan. We speelden op Martensplek (Tiendeveen), voor de meesten van ons een onbekende baan. De dubbels eindigden in 3-3, dus het kon alle kanten uit en uiteindelijk werd het na een spannende ontknoping 9-9, dus een onbeslist duel. Tja, dat ene puttje, als dat wel gevallen was, wat dan? De golfsport is hard en ‘bijna telt niet’, net als bij darts toch?

Dus de tweede ronde wilden we toch wel iets meer en traden we op de Noord Nederlandse aan tegen de Drentsche. We kwamen 4-2 uit de dubbels en na een heerlijk lunch gingen we voor meer. Ik zou Martensplek te kort doen als ik hun lunch niet noemde, want ook die was heerlijk en heel apart. Een plank vol met allemaal kleine heerlijkheden!

De eerste en tweede single werd gewonnen, dus we stonden in elk geval op 8 punten en toen ging het tergend langzaam: de derde single werd verloren, de vijfde en zesde kwamen met lege handen binnen en toen stonden we dus 8-8 en moest jarig Jetje nog binnen komen. Zoals het een jarige betaamt kwam zij met het cadeautje. Ze had haar single gewonnen en zo de dagzege veiliggesteld.

Een zomerse dag was ons deel, wat was dat genieten! Havelte heeft ook hun tweede wedstrijd gewonnen, dus daar moeten we hard voor aan de gang om hun opmars te stuiten. Eerst komende week ontvangen en dan onze strategie uitzetten. Op de terugweg werden we nog even geconfronteerd met een motorrijder die kennelijk naar de kist solliciteerd. Terwijl wij met 130 km per uur op de snelweg aan het inhalen waren, zag hij genoeg ruimte om tegelijkertijd met 150 km per uur over het overblijvende stukje asfalt ons nog in te halen. Gelukkig ging het goed, maar wat een kamikazepiloot was dat. We houden u op de hoogte!

Dames 2 dinsdag