3e kapucijners wedstrijd, 26-09-2018

Het was een heerlijke golfmiddag op woensdag 26 september. De ontvangst alleen al was bijzonder te noemen door ontvangst met koffie en keuze uit vanilleroomtaart of huisgemaakte appeltaart.

De opkomst van de 3e kapucijners wedstrijd was mooi met 18 deelnemers. Ikzelf was ingedeeld in de eerste groep met ‘good old’ Henk Prinsen. Met een koude start was het henk die direct de toon zette met een fraaie birdie putt! mijn eerste bal zwaaide af , echter met mooie approach kon ik nog punten pakken. Daarna was de ban gebroken en kwam een serie rechte slagen waarbij ik veel punten kon scoren.  In de ‘eerste helft’ hadden Henk en ik alleen beide op ‘9’ een voor velen herkenbare, waterbal waardoor we daar beide een streep moesten zetten. Dat was ook direct de enige streep. Hoogtepunt was een birdie voor Henk op de par 5 van hole ’11’ met de wind vol tegen!

Bij terugkomst lag er een heerlijke hamburger te wachten voor iedereen alsmede pizzahapjes en satéballetjes. De prijsuitreiking was bestond uit mooie Gall&Gall cadeau verpakkingen. Jannes Ennema had de neary op het laatste moment nog weten te verbeteren t.o.v. mij, dus won hij daarmee de neary. Chris Franssen had de sleary op 9 verdiend. De derde plaats was voor mijn teamgenoot Henk Prinsen met 32 punten en 2e was Chris Franssen met een punt meer. Ikzelf had met 38 punten de eerste prijs en vooral een erg hele leuke dag beleefd. Als laatste complimenten voor de catering!