Dierendag wedstrijd 30-09-2018

Afgelopen zondag 30 september is de traditionele Dierendag wedstrijd voor de jeugd gehouden. Deze keer iets vroeger dan 4 oktober, maar daarom niet minder dier-rijker. Er waren deze keer zeven deelnemers welke opgedeeld zijn in 2 categorieën: nog-net-niet GVB-spelers en ervaren GVB-golfers.

De ‘net-nog-niet GVB-ers’ speelden 4 holes met de bekende eigenschappen van dieren als hindernis door de baan. Bij de slangen-hole (hole 1) moest je een slalom slaan om vier vlaggetjes. Bij de cheetah-hole (hole 2) werd vanaf de beste slag verder gespeeld. Op de olifanten-hole (hole 8) speelde de jeugd met grote plastic golfclubs en een tennisbal. Bij de flamingo-hole (hole 9) werd gespeeld op één been. De drie deelnemers vlogen door de baan. Ze hadden geen moeite met de grote stokken en het slaan op één been ging hen verbazingwekkend goed af.

De GVB’ers mochten 9 holes aan de slag. Deze 4 deelnemers speelden de dierenholes, maar daarnaast ook nog eens in Ryder Cup formatie. Hierbij zouden Europa of USA zich in en verschillende spelvormen moeten laten zien wie de beste waren. De spelvormen waren Foursome, Fourball, en Matchplay verdeeld over de verschillende holes. Het was een spannende strijd waarbij Europa de gekregen leiding na de eerste hole, sterk moest blijven verdedigen tot de laatste hole. Uiteindelijk werd ook de laatste hole gewonnen door Europa waardoor de eindstand 4-6 werd.

Tijdens de warme chocolademelk werden alle deelnemers beloond met een ‘birdie’ golfbal en vlogen ze na een gezellig samenzijn weer uit richting huis!