Driemaal clubhandicap gehaald!

Afgelopen vrijdag 18 oktober jl. hebben Kasper Baar, Olivier Walgemoed en Thomas Bekkema hun clubhandicap 54 (voorheen GVB) behaald. Op een natte en winderige baan hebben zij hun tweede stap van het NGF 9-stappenplan afgerond door respectievelijk 18, 19 en 18 punten te halen.

Na twee jaar praktijkles te hebben gehad van Tineke van der Wal waren de kinderen er klaar voor om te laten zien wij zij aan golfvaardigheden hadden geleerd. Doordat de jeugdcommissie samen met Tineke had afgestemd om na de praktijklessen met de jeugd nog een aantal holes te gaan lopen, is de afgelopen jaren gewerkt aan het theoretische gedeelte en de golf-etiquette. Hierbij is het belangrijkste om je bewust te worden van je omgeving, waar je mee bezig bent, door blijven lopen, maar vooral alles veilig te doen. Daarnaast heeft de jeugdcommissie in het voorjaar een aantal theorielessen gegeven waarin alle golfregels zijn behandeld. De theorie is afgerond met een theorie-examen, welke ze ook met succes hebben afgerond. Kortom, de kinderen zijn klaar om de baan in de mogen en wij wensen ze veel golfplezier toe!

Hiermee komt ook eerst een einde aan het begeleiden van kinderen naar hun GVB. Op dit moment zijn er geen kinderen die klaargestoomd worden voor hun GVB. Het is voor mij dan ook een goed en natuurlijk moment om (na de Halloween-wedstrijd) na vier jaar te stoppen met de jeugdcommissie.

Ik wil alle mede-jeugdcommissie leden bedanken voor een fijne samenwerkingen van de afgelopen jaren. En natuurlijk dank aan alle kinderen en ouders die de afgelopen jaren met veel plezier hebben mee gedaan aan de NNO Tour, het Fries Jeugd Kampioenschap, de Ouder-kind-wedstrijden, de Lente-wedstrijd, Dierendag, Halloween en Sinterklaas wedstrijden. Ik wens de nieuwe jeugdcommissie veel succes en veel plezier toe.

Namens de jeugdcommissie,

Maurice Bekkema