Finale Windfjord Rabbitcompetitie 2020 5 december

Wat normaal zo gewoon is, is het dit jaar helaas niet door Covid-19… Gezondheid staat voorop en daardoor werden wedstrijden afgelast, wat overigens meer dan terecht is! Tot mijn grote verrassing wordt er op 5 december toch nog een laatste wedstrijd gehouden, een fantastisch cadeau van Sinterklaas om zo toch nog mooi het Rabbit seizoen af te sluiten!

De finale ging dit jaar tussen Douwe de Jong, Jan Lubber en Jimmy Wang.
Op papier stond Douwe het beste ervoor. Hij had slechts 4 wedstrijden gegolfd en had aardig wat punten verzameld. Elk punt die Douwe binnenhaalde was een verbetering van zijn eindscore. Jan en ik hadden namelijk allebei al 5 wedstrijden gespeeld en moesten onze slechtste score verbeteren om mooi te eindigen in het eindklassement.

En dat het een spannende finale werd kun je wel zeggen. Het werd namelijk beslist op de laatste hole. We maken alle drie een fout op hole 9 en slaan de bal in het water. Met een strafslag gaan we richting de vlag. Uiteindelijk put ik het beste en haal hiermee nog een punt binnen. Tijdens het teruglopen en het optellen van de punten blijkt dat die ene put wel heel erg belangrijk was…
Die ene put was namelijk goed genoeg voor het kampioenschap! Wat was ik opgelucht! De trui waar we het hele seizoen al over hebben is van mij!

De volgende dag heb ik bij Windfjord op advies van Gerard en Maaike een prachtige Noorse trui uitgekozen en wil daarvoor onze sponsor erg bedanken!

Eindklassement:
1e Jimmy Wang (90 punten)
2e Douwe de Jong (89 punten)
3e Jan Lubbers (80 punten)

De dag winnaars:
1e Dave van Seijen (24 punten)
2e Sint Brouwer (22 punten)
3e Hylke Schuurmans (22 punten)

Voor nu wens ik iedereen een fijne decembermaand toe. Blijf gezond, blijf golfen en we zien elkaar wellicht weer op de golfbaan!

Met gastvriendelijke groet,

Jimmy Wang