Finovion First Chance wedstrijd 31-03-2018

Helaas was er geen sprake van “First Chance”, want de regen van de laatste 2 nachten had roet in het eten gegooid. De baan was op plekken zo nat, dat we de ballen soms diep ingebed vonden, dus kon er van qualifying condities geen sprake zijn.

Zelf had ik aangegeven om laat te starten omdat we ’s morgens onze nieuwe auto op zouden halen. 11.45 was ik in het clubhuis waar de koffie met appeltaart klaar stond, ik had net de appeltaart achter de kiezen toen Jannes riep, opschieten we kunnen weg, kortom “geen” / “slechte” voorbereiding.

Ik speelde samen men Wiske Moes en Jannes Ennema. De eerste & de tweede hole gingen goed met elk 2 punten, op hole 3 met de derde slag over de boom op de green maar met een streep eraf. Op hole 4 & 5 elk 2 punten. Op 6 mijn eerste par van de dag, en de enigste baan waar ik 2 slagen mee krijg, dus optimaal gescoord met 4 punten. Hole 7 weer par, maar 8 & 9 beide 1 punt, op 9 een waterbal (de bal lag te mooi en wilde het te mooi doen), wat direct werd afgestraft.

Maar na 9 holes 17 punten kon ik mee leven. De 2e 9 ging nog beter, 1 streep op 15, de afslag ging rechts het water in (waar ik een strafslag moest nemen), vervolgens halverwege hole 3 beland, daarna met een mooie slag op de voorgreen van 15, maar diep ingebed. Dus helaas geen punten.

Maar met een par op 10, 16, 17, 18, kwam ik na 18 holes binnen met 36 punten wat genoeg bleek voor de dagzege!

De prijzen bestonden uit heerlijke geurtjes. Graag wil ik iedereen bedanken die de wedstrijd mogelijk hebben gemaakt, in het bijzonder de sponsor Finovion, die echter tijdens de prijsuitreiking bekend maakte na 3 jaar te hebben gesponsord hiermee te stoppen, wat natuurlijk erg jammer is. Gelukkig waren er gelijk een aantal gegadigden die de volgende keer het sponsorschap op zich wilden nemen.

De prijzen waren als volgt verdeeld:

Dames:
1 Caroline Vink
2 Fredy Damm
3 Elly van Vessem

Heren:
1 Cor Faber
2 Arjen Miedema (met een eagle op hole 18)
3 Christiaan Vermeulen

De longest was een prooi voor onze eigen longhitter Robin Otter. De neary werd geschaakt door Harrie Agricola.