Halloween golf evenement 2019

Nu het weer vroeg donker wordt, het weer grillig en de golfbaan in de schemering er weer griezelig bij ligt, wisten we het…. Het was weer tijd voor de Halloween wedstrijd…! Nu al een aantal jaar één van de meest spannende en gezellige jeugdwedstrijden!

Bij het ontvangen van de kinderen was het clubhuis mooi versierd met allemaal spannende doodskoppen, skeletten, kaarsen en nog veel meer enge versieringen die de avond extra sfeer zou gaan geven. Het weer was droog, niet koud, maar helaas stond er wel wat te veel wind om de vuurkorf aan te stekken. Geen marshmallows deze avond op het programma 🙁

De eerste activiteiten werden rond 17.00 uur ingezet in het laatste zonlicht. We begonnen met de pompoenen. Deze waren voor de verandering niet uitgehold en de kinderen mocht eerst deze smurrie verwijderen uit de pompoenen alvorens ze de enge gezichten op de pompoen mochten gaan tekenen en uitsnijden. Er was een groep van ongeveer 24 kinderen die dit jaar de meest mooie creaties maakten van de pompoenen. Een hoge opkomst en met wat hulp van ouders/begeleiders en andere vrijwilligers is het allemaal weer goed en veilig verlopen. De vingers zijn er allemaal nog! Na dat de pompoenen voorzien waren van een lichtje was het spookachtig en eng gezicht al die pompoenen op een rij!

Tijdens het pompoenen had Ruben al friet met snacks klaar gemaakt en deze gingen er goed in bij de jeugd. Dat gaf ons mooi de gelegenheid om snel de baan in te gaan en de vier holes te prepareren met glow-in-the-dark breekstaafjes, knipperende lichtjes en lichtstaven. Na het eten is er ook wat ‘oudere’ jeugd gearriveerd. Zij zijn samen met de kinderen die al golfvaardig genoeg zijn de baan in gegaan om met lichtgevende golfballen 2×4 holes te gaan lopen. De overige achter gebleven kinderen hebben nog in het clubgebouw spelletjes gedaan, karaoke en gedanst in de disco.

Rond 20.00 uur was iedereen weer terug in het clubgebouw en konden de kinderen onder het genot van een drankje nog even opwarmen alvorens een ieder weer verdween de donkere stille nacht in richting huis…..

De Jeugdcommissie