Handicart wedstrijd 11 augustus

Tja, daar sta je dan als beginnende golfer. In april van dit jaar mijn baanpermissie gehaald en na twee Rabbit wedstrijden een handicap van 48. Door vrienden overgehaald om in te schrijven voor de Handicart wedstrijd. Zelfs nog nooit 18 holes gelopen! En dan ga je gelijk met de hoofdprijs aan de haal. Na anderhalve dag zware regenbuien bleef het zaterdagmiddag gelukkig droog. Met een lekker zonnetje en een flinke bries was het aangenaam vertoeven op de baan. Tegen 1 uur vertrokken alle 48 deelnemers richting de hole waarop gestart moest worden.

Samen met Fredy, Koos en Taeke startte ik op hole 6. Al na 1 hole wachtte ons daar een beloning in de vorm van een drankje en allerlei heerlijke hapjes die gemaakt waren door Maaike Bouwman en Herma de Vries. Nogmaals hartelijk dank daarvoor dames! De recepten zijn het zeker waard om gedeeld te worden :). Met een vooruitziende blik had ik drie mulligans gekocht, in de verwachting dat ik die zeker nodig zou hebben om op hole 7 over het water te slaan (tot nu toe meestal vanaf oranje gespeeld). Maar in beide rondes lag ik zonder problemen met 1 slag aan de overkant, dus die mulligans kwamen later goed van pas bij domme fouten op andere holes.

Birdies
Uit onze flight slaagde alleen Fredy er in om een birdie te slaan (op hole 8). Zelf kwam ik niet verder dan hier en daar een par, dus er zit niets anders op dan flink te blijven oefenen om ook een keer een vogeltje in de wacht te slepen. Dat is tot nu toe nog niet gelukt namelijk. Heb het aantal uitgereikte birdies niet geteld maar dat waren er deze middag zeker een stuk of zes.

Opbrengst goede doel
Dankzij het grote aantal inschrijvingen, de gekochte mulligans en de diverse sponsoren is er in totaal 590 euro opgehaald voor de Stichting Handicart. Een mooie opbrengst voor dit goede doel. En voor wie nog geen donateur is van de Stichting Handicart, al voor 25 euro per jaar kun je donateur worden!

Uitslagen wedstrijd

Heren:
1e prijs Henk Meibos – 43 punten
2e prijs Jelle Russchen – 39 punten
3e prijs Casper Capel – 39 punten

Longest drive: Andor de Geer en Jelle Russchen
Neary: Peter Foekema

Dames:
1e prijs Jellly Zyda – 38 punten
2e prijs Rianne vd Velde – 38 punten
3e prijs Lynda Spanjer -36 punten

Longest: Elly van Vessem en Akky Holtrop
Neary: Jelly Zyda

Hoofdprijs:
Tine Hollander – 45 punten.

De eer om afgevaardigd te worden naar de regiofinale in Havelte laat ik vanwege vakantieplannen en een te hoge handicap graag aan mij voorbijgaan. Daar kan de organisatie vast wel een andere gegadigde voor vinden. Omdat manlief Jelle er in slaagde om twee prijzen in de wacht te slepen kwamen wij na een gezellige nazit moe maar voldaan thuis met maar liefst drie prijzen.

Tot slot dank aan de wedstrijdleiding (Jelle Vis en Gerard Kampert), sponsoren en alle deelnemers voor deze topdag!
Tine Hollander

Van de organisatie:

Met maar liefst 48 deelnemers starten wij de dag met mooi weer in een shotgun wedstrijd. Een prachtige dag die mede werd mogelijk gemaakt door onze sponsoren:

• Hoofdsponsor Golden Tulip Tjaarda met een diner voor 2 personen;
  • Boutique en Grandcafe “’t Gerecht” met een waardebon ad €50,00;
  • Grand bistro “Het Postkantoor” met een waardebon ad € 50,00;
  • Onze pro Tineke met 2 gratis golflessen ad € 25,00 per stuk;
  • De Heerenmiddag met € 25,00;
  • De damesochtend met € 30,00;
  • De seniorenochtend met € 25,00;
  • “Wijn & Spijs” met 2 prachtige geschenken voor een dame en een heer;
  • Onze eigen golfclub met een bedrag ad € 50,00 voor een hapje en drankje op hole 6 (zoals al tijd perfect verzorgd door Herma en Maaike!);
  • en lekker hapje bij binnenkomst verzorgt door Ruben en Nathalie;
  • Twee aanmoedigingsprijzen aangeboden door Jelle;
  • En een “net niet” prijs door Maaike en Gerard.

SPONSOREN: ONZE HARTELIJKE DANK!

De stichting “Handicart” ontvangt in totaal een bedrag ad € 640,00. Een nieuw record dank zij alle deelnemers, waarvoor óók onze hartelijke dank. Hiermee steunt de club de stichting Handicart om het voor steeds meer mensen mogelijk te maken te blijven golfen met een tijdelijke of permanente beperking. De nieuwe Handicart was hard nodig en wordt meteen goed gebruikt. Ook een blijk van waardering gaat uit naar onze greenkeepers, die ondanks de langdurige droogte de greens perfect verzorgd hebben. Er is vaak kritiek, maar dit mag ook eens vermeld worden. Jelle Vis en ondergetekende met ondersteuning van Herma en Maaike hebben getracht het voor een ieder zo goed mogelijk te regelen, maar soms gaat er iets fout. Want wij hebben Jos Aarden-van Vondel uitgeroepen tot winnaar van de derde prijs met 35 punten, maar hebben dit moeten corrigeren want de prijs was voor Lynda Spanjer met 36 punten. Sportief als altijd heeft Jos de prijs afgestaan aan Lynda. Toch hiervoor onze welgemeende excuses, wij zullen dit nog goed maken.

Rest ons een ieder nogmaals te bedanken voor hun bijdrage, en wij doen het de volgende keer graag weer!

Gerard Kampert en Jelle Vis.

P.S. Nog één ding, wordt DONATEUR van de stichting Handicart als u dat nog niet bent via 06-10065939