Heerenmiddag competitie 2017

Dit was mijn eerste volle jaar dat ik mee deed aan de Heerenmiddag. Het is een gemêleerd gezelschap waar ik van dacht dat het alleen maar ‘ouwe lullen’ waren die gezellig een balletje gingen slaan. Het tegendeel werd bewezen toen ik zelf een paar keer mee had gespeeld en er achter kwam dat ik me hier eigenlijk best thuis voel en belangrijker: dat leeftijd en handicap geen rol speelt. Er is respect naar elkaar, voor het spel dat we spelen en de gezelligheid na de wedstrijd natuurlijk, waar ik zelf zeker geen moeite mee heb.

Zelf had ik het gevoel dat ik me moest bewijzen, helemaal als je binnenkomt als duikboot. Alle flights die ik heb gespeeld waren weer een leerschool met allemaal ‘leermeesters’ die ik naast me heb gehad dit jaar. Misschien hadden ze dit iets minder moeten doen dan had ik dit stukje niet mogen schrijven (dank hiervoor!). Het competitieve aspect van de Heerenmiddag kwam elke week ook zeker naar boven, vandaar ook de grote opkomst elke week. Iedereen wilde gaan voor de eind overwinning.

Birdies waren elke week de normaalste zaak van de wereld. De organisatie heeft hier dan ook zijn handen vol aan om deze wedstrijd soepel en eerlijk te laten verlopen. Chapeau Heeren Jannes, Cor, Simon en Roelof dat jullie elke week weer voor ons klaar stonden! Bij de Heerenmiddag is het de traditie dat er niet bekend is hoe iedereen ervoor staat tot het einde van het jaar. Alleen de hele fanatieke Heeren kunnen dit bijhouden als ze hier toe bereid zijn. Zelf heb ik dit niet gedaan en kwam de eindoverwinning dus ook echt onverwacht.

Er waren tussendoor wel eens wat geruchten dat ik er goed voorstond. Voor de dag van de prijsuitreiking is mij ook meerdere malen gevraagd of ik daar ook aanwezig kon zijn. Deze dag was ik aan het werk en werd ik in de ochtend nog gebeld door Ruben of ik me eventueel aan zou kunnen melden met de mededeling “Je zit in de prijzen!”.

Hier heb ik dus tijd voor vrijgemaakt en kreeg ik dus naar mijn verbazing de eerste prijs overhandigd. Een kleine smet was wel dat er een kleine miscommunicatie was geweest. Een groot deel van de Heeren was even naar huis en zouden om vijf uur weer terugkomen. Zelf kon ik daar helaas niet op wachten want ik moest zelf weer achter de kachel staan. Heeren excuus! Bij deze wil ook zeker de nummers 2 en 3 feliciteren!

Einduitslagen:

Derde : Harry Zwart