Henk Dijk speler van het jaar van de Heerenmiddag!

Na 20 jaar golfen pak ik eindelijk een “Grote Prijs”. Afgelopen woensdag 12 december werd ik op de Herendag uitgeroepen tot Speler van het jaar 2018. Outsiders zullen nu wel hun schouders ophalen en denken: “nou en? Is dat zo bijzonder?”. Te vaak wordt er geringschattend gesproken over de competitie op de Herendag. Geluiden als “ze doen maar wat” of ze lappen de spelregels aan hun laars, zijn te horen.

Dit is een grote misvatting. Deelnemers aan de Herendag weten wel beter. Het is een moordende competitie. Op het scherpst van de snede wordt er gestreden. Het incidenteel winnen van een wedstrijdje is niet te vergelijken met de strijd, die je op de Herendag moet leveren om hoog te eindigen. Je moet een jaar lang “top” zijn. Verslappen is er niet bij. Talent te over om je van de troon te stoten. Voorbeelden zijn dit jaar Anne Zwigt: nu tweede, vorig jaar kampioen of Henk Meibos: nu derde, maar ook al eerder een kampioen.

Herendag is de ideale opstap voor het Clubkampioenschap. Dit sla ik nog net iets hoger aan. Een mooie uitdaging voor alle toppers van de Herendag. Waar ik naar uit zie is, dat straks mijn naam in het clubhuis wordt vereeuwigd tussen alle andere prominenten. Ik kan haast niet wachten om dat ultieme gevoel te ondergaan. Dat zo’n prijs niet vanzelf komt zal voor iedereen duidelijk zijn. Kosten noch moeite zijn gespaard om dat doel te bereiken. Naast veel talent hebben diverse trainingssessies, mentale ondersteuning, trainingskampen met o.a. een hoogtestage in Limburg en heel veel uren training mij zo ver gebracht. Dat laatste is vaak het struikelblok voor de meesten op de Herendag. Tijd vrij kunnen maken om te trainen. De wil is er wel. Woensdag 12 december 2018 zal vanaf nu in mijn geheugen gegrift staan. Een dag na de verjaardag van mijn jongere broer. Maar dat terzijde. Hoewel mijn broer golft ook en heeft een lagere handicap dan ik. Dat steekt. Misschien moet ik dat wel als een volgende uitdaging zien. Dat lijkt mij reëeler dan clubkampioen worden. Na 20 jaar stressen ga ik vanaf nu lekker ontspannen golfen.

Het ultieme doel is bereikt: SPELER VAN HET JAAR HERENDAG 2018: HENK DIJK!