Heren 1 27 holes: Jullie kunnen het!

Dames und heren, u zult wel denken: een stukje voorafgaande aan een competitiewedstrijd? Wat raarrrrr! De reden dat dit schrijfsel reeds op deze website verschijnt is de reden dat de auteur dezes komende zondag niet deel uitmaakt van de slagorde van dienst op de Berendonck nabij Nijmegen van Heren 1 van de Heidemeer wegens familieverplichtingen elders. Dat spijt hem natuurlijk zeer, maar soms zijn dingen net even belangrijker dan een potsie golf.

Daarom een stukje poëzie vooraf: helaas dus niet over fantastische en heldhaftige prestaties die pas achteraf bezongen kunnen worden door deze minstreel van dienst in de vorm van lyrische bewoordingen. Nee, beste lezer: dit stukje wordt een aanmoediging aan de Helden van Heren 1, die het op de Berendonck op gaan nemen tegen de squadra del Domo, oftewel de Heeren van GC de Koepel te Wierden.

Niet alleen de schrijver van dienst is helaas afwezig deze competitieronde, ook onze Captain Bram, de Man naar wie we allemaal opkijkon als het spannend wordt is er niet bij. We weten dat we node gemist zullen worden met onze ervaring en natuurlijk onze onweerstaanbare aanwezigheid: Bram met zijn brede schouders (om uit te huilen in geval van het verliezen van bijvoorbeeld je single) en hopelijk word ik gemist vanwege mijn, tja, mijn wat eigenlijk? Ik laat het oordeel aan de Mannen zelf denk ik maar. Wel zo veilig. Ik heb inmiddels geleerd niet teveel van jezelf te vinden, dat doen anderen wel als jij er niet bij bent.

Heren, daarom speciaal voor jullie een persoonlijke zetjeinderug: Joscha, wees weer net zo leep als vrijdag tijdens het voorspelen met je wedges, maak de tegenstander moedeloos met die fijne 100m balletjes van je. Dennis: trek je kleurigste en meest intimiderende korte broek aan (het wordt lekker weer!), zodat de tegenstander vóór de wedstrijd al denkt: laat maar zitten! Daan en Robin: maak je tegenstander in de greensome gek met Bombs off the tee, gevolgd door loepzuivere ijzertjes 4 richting de green op de par vijven. Get home in two! Dat zal de tegenstander in laten zien dat er deze keer geen punt te halen valt bij de Heeren van de Heidemeer! Jorrit en Erik, laat jullie niet intimideren deze eerste competitieronde: speel voor wat je waard bent. Draag met trots onze nieuwe babyblauwe cluboutfit met pas gestikt GC Heidemeer logo (Jorrit: denk erom: geen spijkerbroek he…) en laat je putter de tegenstander het zwijgen opleggen. En een laatste oproep aan alle helden van komende zondag: weet dat Captain B(ram) en ondergetekende in gedachten zijn bij alle meterputtjes die-nog-wel-even-gemaakt-moeten-worden, #wezijnerbij zullen we maar zeggen.

Ik hoop dat dit prachtige stukje proza genoeg aanmoediging is voor Onze Mannen, zij die het klusje moeten gaan klaren aanstaande zondag. En als dit stukje nog steeds niet genoeg is ter motivatie om zondag Een klinkende knoeperdoverwinning binnen te halen, weet dan dat godgans Heerenveen achter jullie staat. Ik heb de notabelen achter Sportstad Heerenveen in ieder geval bereid gevonden jullie een hart onder de riem te steken als jullie zondag de snelweg pakken richting de Berendonck, ik hoop alleen dat het ook overdag óók zichtbaar is …!

MANNEN, JULLIE KUNNEN HET!

(opklikkon op de foto hierboven voor een vergroting!)