It’s a family affair?

Met 37 deelnemers hebben we zaterdag 16 juni weer een zeer geslaagde sponsorwedstrijd voor Matchis gelopen. Cees van Empel had 9 zakelijke sponsoren geregeld en Ruben had sponsoren gevonden voor de ontvangst, koffie met appelgebak door Wil Witting en de borrelhapjes na afloop door Andor en Ageeth. Carla, Hanneke en Roos hadden de hapjes bij hole 6 verzorgd. Al met al een heel gezellige wedstrijd en na afloop konden we een cheque van 2815 euro overhandigen aan Margot van den Akker van Matchis. Met dit geld kunnen weer nieuwe donoren worden getypeerd en opgenomen in de stamceldonorbank. Het typeren van een donor kost 45 euro per person. Allen, heel hartelijk dank voor jullie bijdrage aan dit fantastische resultaat. Een woord van de winnaars:

Zou ik u vertellen dat de Matchis-wedstrijd werkelijk de enige gelegenheid is dat ik de golfclubs nog ter hand neem, u zou me wellicht niet geloven. Daarom stellen wij in dit winnaars-verslag dat het door maandenlange intensieve training en derdegraads course management kwam dat we met de prijzen naar huis gingen.

De werkelijkheid was dat onze flightgenoten Robin & Nadja (handicap Weinig en Minder) onvoorstelbare vuurpijlen voor ons over de fairway joegen, zodat wij alleen maar hoefden te volgen. Een aan mijn spelvaardigheid aangepaste handicap deed de rest. Of het moet onze briljante spelstrategie geweest zijn: ‘Leg m speelbaar neer voor je Oom, Jente! Speelbaar! Speelbaar!’ De rest is, zoals u weet, geschiedenis. Nu siert een pluche eland mijn stoffige wedstrijdtas. Maar vooral zijn we een fantastische herinnering rijker: een goed georganiseerde golfdag met alleen maar gezellige mensen om ons heen. Ok, volgend jaar een andere handicap. Tot dan!

Jente en Godfried van Cognac.

Lees hier de dankbrief van de stichting Matchis