Jubileumwedstrijd Heerenmiddag

De dag tevoren op de meteo gekeken voor het weer: veel regen vanaf 12.00 uur, 16 graden Celsius en 5 tot 6 meter wind. Het vrouwelijke kwam in mij naar boven en vroeg me s ’morgens af “wat zal ik vandaag aantrekken”.

Ik deed mijn golfregenbroek aan en een T shirt onder mijn polo aan. Daarna de hond uitgelaten en kwam ik stomend van het zweet thuis. Snel mijn zomerbroek aangetrokken en het T-shirt weer uit polo aan. Zo gekleed op de club aangekomen even koffie met een stukje gebak op, door de club geschonken, donatie gedaan voor KIKA.

We hoefden deze keer niet te betalen voor deelname en de bitterballen dankzij de jubileum commissie, korte inleiding voor de wedstrijd en gaan met die banaan. Onder de bezielende begeleiding van Ronald Bosma, dan wel Ronnie, en Durk van der Brug mocht ik van hole 8 starten. Zij wisten, althans voor mij, de juiste toon te pakken ofwel lekker kletsen en positief benaderen, voor een leuke ronde.

Dit legde voor mij de basis voor een goede ronde die op 34 punten eindigde. Het weer viel uiteindelijk mee, het begon pas na 14.00 uur te regenen en te gieten. We moesten ons even aanpassen aan de veranderende omstandigheden en weer doorgaan. Soms zagen wij in de flight voor ons ook golfstokken door de lucht vliegen en gedonder in de verte. Tja, het kan frustrerend zijn als de bal niet doet wat jij wil.

Bij hole 19 waren de borrelhapjes door de club ter beschikking gesteld, volgens de medeorganisator van deze wedstrijd ”een sigaar uit eigen doos”. Het smaakte er niet minder om. De prijsuitreiking:

• 1e plaats Chris Franssen 34 punten
  • 2e plaats Henk Dijk 33 punten ( betere 2e ronde)
  • 3e plaats Henk Meibos 33 punten

De prijzen werden uitgereikt door? Ja nu vraag je mij wat, door de emoties en tuten ben ik de naam van de dame vergeten. Op de foto’s zal het wel te zien zijn denk ik.

Bij deze wil ik de Jubileum commissie hartelijk danken voor de goede organisatie en presentatie. Ik hoop dat de rest van de jubileumactiviteiten ook een succes worden.

Chris Franssen (volgens Antoon radio 2)