Kapucijnerwedstrijd 14-11-2018 prooi voor buitenlander!

Op 14-11 hadden we 20 mannen in de baan die streden om de prijzen van de maandelijkse capucijnerwedstrijd. We vertrokken met een prachtig zonnetje, maar met natte greens, wat erg verraderlijk was, daar de ene green in de zon bijna droog was en de andere die in de schaduw lag erg nat bleef. Ik Cor Faber, die niet de winnaar was maar wel een stukje moest schrijven, zat in de 3e flight met Henk Dijk en Rob Gevering.

Na koffie met appeltaart en de niet te vergeten slagroom vertrokken we om 11.16. Mijn eerste afslag sloeg ik heel ver heel veel naar rechts out of bounce, heerlijk om met een streep te beginnen. Gelukkig heb ik de laatste jaren wat bij geleerd en ging ik fluitend naar hole 2 i.p.v. chagrijnig. Daarna ging het goed met veel Bogey’s en hier en daar een Par, tot hole 9 twee keer in het water, maar eerste 9, 16 punten.

De laatste 9 ging goed tot hole 5, twee keer een afzwaaier, en de enige streep, tweede 9, 18 punten dus binnen met 34, weer eens in de buffer gespeeld. Na de wedstrijd heerlijke drankjes en lekkere hapjes, goed verzorgd door Rubben. Tot slot de prijsuitreiking, en wat bleek: onze Engelse gast David Triggs stak met kop en schouders boven de rest uit met 40 punten, maar op de tweede plaats met 34 kwam ik, was zeer verast moet ik zeggen.

Hier de volledige uitslag:

1. David Triggs 40 punten;
  2. Cor Faber 34 punten;
  3. Maarten de Vreeze 31 punten;
  4. Simon Schippers 31 punten.

Neary: Henk Dijk
Sleary: Henk Prinsen

Birdies:

• David Triggs hole 10
  • Simon Schippers hole 9
  • Wim Brasser hole 10

Wedstrijdleiding bedankt voor het vele werk!

Cor Faber

P.S. David: if you’re reading this: keep up the good work young lad!