27 april: Koningsdagwedstrijd

Op 27 april werd de Konings-vlaggetjes wedstrijd gehouden, zoals altijd gesponsord door Jalving/Van der Meer. Bij de ontvangst kregen we koffie met wat lekkers, een leuk gevulde ‘goody bag’, een ballon en een gepersonaliseerd vlaggetje. Met deze strokeplaywedstrijd is het de bedoeling dat je je vlaggetje in de grond prikt, zodra je slagen op zijn. Wie het verst komt, die wint de wedstrijd.

Het was heerlijk golfweer en ik startte ergens in het midden van de wedstrijd. Ik speelde met Janneke Brouwer en Jisk Kronemeijer en we hadden het erg gezellig. Veel deelnemers waren in alle tinten oranje uitgedost en dat zag er vrolijk uit. Op de 2e hole kon gestreden worden voor de longest drive en op de 7e hole voor een neary. Het duurde niet lang voordat de gezelligheid hier en daar plaats maakte voor gesteun en gekreun. Bij deze wedstrijd kon je de bal niet oppakken en een streep noteren; nee, je moest doorspelen tot het gaatje!

Op de 13e hole verscheen het eerste oranje vlaggetje van een deelnemer die zijn slagen reeds opgemaakt had. Het leverde deze persoon naast wellicht opluchting ook een aanmoedigingsprijs op. Daarna kleurde de baan steeds meer gezellig oranje. Janneke leverde een dappere strijd, zeker omdat zij niet gewend is 18 holes te lopen. Jisk en ik haalden met onze slagen hole 18. Ik kon mijn vlaggetje achterop de 18e green prikken. Uiteindelijk haalden 2 deelnemers de 19e hole golfend…. 😉

De winnaars waren:

Heren
1) Antoon Gerritsen
2) Kees Vink
3) Roelof Liemburg

Dames
1) Caroline Vink
2) Hilly Faber
3) Willy Koopmans

Neary
Dames: Anneke van der Starre
Heren: Cor Faber

Longest
Dames: Frédy Damm
Heren: Gerard Kampert

Na de prijsuitreiking was er nog een heerlijke BBQ. Alles was tip top verzorgd. Rest mij de sponsor Jalving/Van der Meer hartelijk te danken voor deze super leuke dag!

Caroline Vink

P.S. van de redactie: bekijk ook de prachtige foto’s die onze ‘huisfotograaf ‘Cor Pot tijdens deze dag heeft gemaakt via deze link!