MATCHIS Sponsor wedstrijd, zaterdag 18 mei a.s.

Dit jaar wordt al weer voor de 5e keer de Matchis sponsor wedstrijd gespeeld. Matchis is het Nederlands Centrum voor Stamceldonoren. De opbrengst van deze wedstrijd wordt gebruikt voor het typeren van nieuwe stamceldonoren, zodat die gegevens kunnen worden opgeslagen in de wereld stamceldonorbank.

Het begin:
In mei 2014 kreeg Michael de diagnose Acute Myeloïde Leukemie. Drie maanden ziekenhuisopname in een isolatiekamer volgden. Hij onderging twee loodzware chemokuren, die hem bijna fataal werden. Na twee maanden thuis aansterken en nog eens drie lichtere chemokuren en bestraling, kreeg hij op 8 oktober 2014 een stamceltransplantatie. Deze transplantatie heeft hem nog twee fantastische bonusjaren gegeven, waarin hij intens heeft genoten van zijn leven, ons gezin, zijn werk en zijn sport. Michael heeft in 2015 de eerste Matchis wedstrijd georganiseerd en sindsdien hebben we elk jaar een Matchis sponsorwedstrijd gehouden.

In juni zal onze jongste zoon Thijmen (20) stamcellen doneren in het UMCL. Hij zou dit eerst op 20 mei doen, maar de ontvangende patiënt heeft nog een maand extra nodig. Uit ervaring weten wij wat voor een verschrikkelijk spannende en afschuwelijke tijd dat is. Thijmen is enorm blij dat hij deze kans krijgt, al vindt hij het natuurlijk ook spannend.

Ik ben enorm dankbaar dat we deze wedstrijd weer mogen organiseren en dat ik wederom veel hulp en ondersteuning krijg van Cees van Empel en Ruben Dijkstra voor sponsoring.
De wedstrijd wordt gespeeld in koppels, je kunt dus met een partner of individueel inschrijven. De wedstrijdvorm is Texas Scramble.

Schrijf je gauw in en ondersteun MATCHIS!!!

TOT 18 mei!

Fredy Damm