Nieuwe regels 2019!

Met ingang van 1 januari 2019 gelden er nieuwe golfregels. De R&H heeft besloten geen regelavonden te organiseren, omdat daarmee maar een zeer beperkt aantal leden wordt bereikt. We willen graag alle leden bereiken en daarom draagt de R&H zorg voor zoveel mogelijk schriftelijke informatie voor alle leden. De R&H is al een hele tijd bezig de invoering van de nieuwe regels voor te bereiden, maar is daarbij afhankelijk van informatie vanuit de NGF, die vaak erg laat doorkomt. Wat moet er allemaal gebeuren?

• De schriftelijke informatie vanuit de NGF moet worden verwerkt tot informatie voor de leden.
  • Er moeten door de R&H nieuwe plaatselijke regels worden ontwikkeld;
  • Deze nieuwe plaatselijke regels moeten door de NGF worden getoetst en goedgekeurd (de NGF moet dat voor alle banen doen, dus verwachten wij dat daar wel enige tijd mee gemoeid zal zijn);
  • Na goedkeuring moeten er nieuwe scorekaarten worden gedrukt;
  • Er moeten gesprekken met de baaneigenaar plaatsvinden over aanpassingen in de baan;
  • De baaneigenaar moet de aanpassingen in de baan verwezenlijken;
  • De nieuwe regelboekjes bestemd voor de leden zullen waarschijnlijk pas in januari geleverd worden en daarna aan de leden worden verstrekt;
  • Na 1 januari moeten er nieuwe examens GVB worden uitgedraaid, vermenigvuldigd etc.

Gezien het bovenstaande lijkt het de R&H beter om niet 1 januari , maar 1 februari als ingangsdatum van de nieuwe regels te kiezen. Tot en met 31 januari worden alle wedstrijden op Heidemeer gespeeld volgens de oude regelgeving. Vanaf 1 februari a.s. zijn de nieuwe regels van kracht.

In de januari nieuwsbrief zal worden aangegeven , wanneer de leden in het clubhuis de volgende informatie kunnen afhalen:

1e. een nieuw regelboekje
2e. een exemplaar “ De 25 belangrijkste veranderingen in de golfregels”.
3e. een exemplaar “Nieuwe plaatselijke regels”.

De leden kunnen zich vanaf dit moment voorbereiden door op internet kennis te maken met de regels via het downloaden van de “CLUBPRESENTATIE NIEUWE REGELS“. Deze is te vinden via de volgende link: https://www.ngf.nl/~/media/pdfs/ngf/regel-en-handicap/clubpresentatie-regels-2019.pdf?rev=1389504875.

Bovendien kan men 25 filmpjes bekijken over de toepassing van de nieuwe regels bekijken via de volgende link (Youtube afspeellijst van 25 filmpjes omtrent de nieuwe golfregels):

De R&H