NNO Tour 2019

Ook dit jaar hebben twee jeugdspelers van golfclub Heidemeer mee gedaan met de NNO Tour. De NNO Tour is een serie golfwedstrijden voor de jeugdleden tot en met 21 jaar van de verschillende golfverenigingen in het Noorden en Oosten van Nederland. Daarmee wordt de jeugd de kans gegeven om op meerdere banen tegen een beperkte vergoeding te spelen. Daarmee wordt de jeugd steeds beter in het spelen van wedstrijden door niet alleen jeugdwedstrijden op de club te spelen, maar ook bij andere clubs buiten de NGF-competitie en NGF-wedstrijden om.
De wedstrijden worden gespeeld in verschillende categorieën, waardoor iedereen een kans heeft om te winnen.

Onze jeugd heeft mee gedaan in Categorie 3(negen holes vanaf oranje). Dit jaar is er gespeeld op Lauswolt, De Semslanden, Golfparc Sandur Emmen, Duurswold, De Drentsche en Groene Ster. Helaas is de wedstrijd op de Noord-Nederlandse door hevige regenval niet doorgegaan.

Onze jeugd heeft het dit jaar goed gedaan. Nienke Bekkema heeft negen punten gehaald en is daarmee 7e geëindigd. Hoogtepunt voor haar was de eerste plek op Golfparc Sandur en haar longest drive op Duurswold en op de Groene Ster.

Brent van der Bij heeft het dit jaar super gedaan en is in het eindklassement op de tweede plek geëindigen met 15 punten! Door tweede te eindigen op de laatste dag werd zijn vierde plek in het tussenklassement omgeruild voor de tweede plaats! Hij moest alleen Koen Friezema (Lauswolt) voor zich laten. Ook hij had 15 punten, maar een lager handicap . Brent was eerder dit jaar al derde geworden op de Drentse en Duurswold. Tel daarbij ook nog twee keer de neary’s op de banen Duurswold en de Drentse bij op en het seizoen kan helemaal niet meer stuk.

Gezien het beperkt aantal deelnemers vanuit Golfclub Heidemeer is het onmogelijk om mee te doen om de strijd voor de beste vereniging over alle categorieën. Wij zijn ondanks alles toch nog op de achtste plek geëindigd van de 11 deelnemende verenigingen.

Door het goede spel van beiden tijdens de tour is de handicap van Brent en Nienke ook al flink gedaald. Nog even zo doorgaan en ze mogen volgend jaar gaan spelen in categorie twee (HCP 36 tot 18).

Op naar volgend jaar.

Namens de jeugdcommissie, Maurice Bekkema