Pompoenen actie van Lions Club International 2021

Het zal menig lid van onze golfclub niet zijn ontgaan dat er voor een goed doel met pompoenen is geleurd. Niet alleen omdat ik het fantastisch vond dat velen van jullie een of meer pompoenen van me hebben afgenomen, maar ook dat we als Lions Club een prachtig resultaat hebben bereikt voor het goede doel waarvan ik jullie even deelgenoot wil maken.

Ons goede doel was de Stichting Leergeld die schoolgaande kinderen financieel ondersteund om bijvoorbeeld met schoolreisjes mee te kunnen gaan wat gezien de situatie thuis onmogelijk is.
Ons project was; het zelf biologisch telen, zaaien, schoffelen en oogsten van pompoenen en de opbrengst aan de Stichting te schenken. We hebben land gehuurd in St. Annaparochie en zaaizaad gekocht wat onze enige kosten waren.

Alle leden hebben in hun sociale netwerken en op hun sport of andere clubs verkocht. Ook hebben we op parkeerplaatsen van supermarkten gestaan en aan restaurants verkocht waardoor ongeveer 1800 pompoenen verkocht zijn. Als netto resultaat is er € 4000 overgebleven voor de Stichting Leergeld. Een geweldig resultaat waar we als club best trots op zijn en waarvoor ik alle golfleden die pompoenen van me hebben gekocht nogmaals hartelijk wil bedanken. De overgebleven kleinere pompoenen hebben we aan de voedselbank geschonken en ook zij waren hier blij mee.

Hero Veenstra