Rabbitwedstrijd 3 augustus 2019

Vanochtend was het weer uitermate gezellig, echter er ontpopte zich toch een lichte mate van nervositeit voor deze qualifying match, althans bij mij de schrijver van dit epistel. Ik moet bekennen dat ik zowaar een schoenlepel meegenomen had om mijn voeten toch in prima vorm in mijn schoenen te krijgen en op tijd aanwezig te zijn want je wordt overhoord: ‘heb je dit bij je? Heb je dat bij je?’ En dat is maar goed ook voor ons Rabbits!

Mijn golfervaringen zijn nou niet van bepaald ‘juichie juichie’, meer van ‘huilie huilie’. In 2006 kocht ik mijn Ping oefenset en het is al die jaren bij oefenen gebleven. Gemiddeld 4 a 5 per jaar op de baan (GC Gaasterland) en golfrules is en blijven een heikel onderwerp. Dan breekt de periode Heerenveen aan. Sinds juni van dit jaar ben ik lid van deze eerbiedwaardige club en met veel plezier. Ik heb de afgelopen twee maanden wel het heel-veel-voudige gelopen aan golfrondjes dan in al die jaren ervoor!

De wedstrijd van vanochtend was een zeer aangename. Een mooi aantal (21) deelnemers in mijn beleving en zat in een zeer ‘friendly’ flight met Ingrid Bossink en Harry Vos en de charmante zachte corrigerende hand van onze begeleidster Maaike ondervonden wij aangenaam en zeer leerzaam. De lichte motregen – a slight drizzle – in het begin was niet bepaald een spelbreker, de temperatuur bijzonder aangenaam. De longest bij hole twee opende bij ons enige perspectieven en enthousiasme echter … en de neary bij hole 7 ook. Echter de uitslag leerde ons een andere.

De longest drive kwam met hulde op het conto van Marjo Doeven (dames) en Bert Oosterveld (heren). De neary werd glansrijk in de wacht gesleept door Arie Westmaas.

De uitslag

3: Jochem Smeding
2: Herman Horstkamp
1: Hans Boekhoven

Het was vandaag weer een geslaagde Rabbit dag! Veel dank aan en voor de organisatie en de begeleiders!

Hans Boekhoven