Rabbitwedstrijd 4 augustus

En weer was het mooi weer tijdens de rabbitwedstrijd op zaterdag 4 augustus. Af en toe een wolkje voor de zon, maar die was meer dan welkom. En de vliegen waren zo nu en dan erg vervelend, maar dat mocht de pret niet drukken. Er waren ongeveer 20 deelnemers en voor de vakantietijd is dat een mooie opkomst.

Mijn flight bestond uit Leo, Hil en als mentor Cor. De grond was erg droog waardoor de bal (zelfs bij een misslag) nog ver doorrolde. Daar had ik af en toe wel voordeel van. Op hole 2 kwam mijn bal vlak voor een paaltje te liggen. Wat nu te doen? Het was een vast obstakel en ik had er hinder van omdat ik tijdens mijn swing het paaltje zou raken. We hadden nog even twijfel waar de bal neergelegd mocht worden, maar met het handicapboekje erbij zijn we eruit gekomen. Op hole 2 zagen we met verbazing waar de rode pin stond i.v.m. de longest voor de heren. Een hele verre afslag door Eddie. De longest voor de dames heeft niemand kunnen zien (behalve de mentor) want die werd behaald door Cornelie die alleen in de laatste flight zat.

Op hole 6 kwam ik (hoe is het mogelijk) weer bij een paaltje te liggen. Nu was de afstand van het paaltje ongeveer een meter en had ik er tijdens mijn swing geen last van. Mijn enige gedachte tijdens het slaan was “ik moet dat paaltje niet raken”. Je raadt het al….. pats, de bal scheerde rakelings langs Cor en Hil en de bal belandde wel 30 meter achter mij. Wat had ik moeten roepen? “Behind” i.p.v. “Fore”? Gelukkig is het goed afgelopen! Op hole 7 sloeg Leo de bal in de bunker. Na een misslag sloeg hij de bal behoorlijk hard uit de bunker, die kwam met een knal tegen de vlaggenmast en de bal viel zo in de hole. De neary op hole 7 werd gewonnen door Arie. Ook werden er tijdens de wedstrijd 2 birdies geslagen door Hil en Jochem.

De uitslag:

1e Madeleine 26 punten;
2e Willem 22 punten;
3e Eddie ook met 22 punten.

We hebben weer genoten van een gezellige rabbitwedstrijd en bijbehorende nazit. Graag wil ik de organisatie en alle mentoren bedanken voor hun bijdrage. De rabbitwedstrijden zijn altijd heel leerzaam!

Madeleine Zwier