Rabbitwedstrijd 5 oktober

Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat ik lekkerder speel wanneer ik ontspannen en goed voorbereid de baan in ga. Voor het rondje nog even naar de driving range, kop koffie aan de bar, pitchvork in mn broekzak en de ballen klaar in mn trolley.

Met deze intentie zou ik aan de Rabbitwedstrijd meedoen. De wekker een half uur eerder gezet, zodat ik rustig aan kon doen op de golfbaan. Klinkt als een goed plan, totdat ik tijdens het zetten van mijn wekker zag dat ik nog maar 3 uren slaap voor de boeg had. Op vrijdagavond nog even 1 biertje doen in het centrum – want ik wilde wel goed golfen de volgende morgen – pakte een beetje anders uit.

Aangekomen op de golfbaan was er geen tijd meer om naar de driving range te gaan, lag m’n pitchvork nog thuis en werd het een hele snelle kop koffie. Gelukkig scheen de zon, had ik 2 leuke flightgenoten en een lieve mentor!

Ik begon met een bogey op hole 1 en was de slechte voorbereiding alweer vergeten. Bij hole 2 aangekomen stond de longest van de dames verder dan de longest van de heren, tot de afslag van Robbert Jan, prachtige afslag met een ijzer 5, dit bleek later ook de longest te zijn gebleven. De longest van de dames kon niet ook meer overtroffen worden en is geslagen door Tine Hollander.
Vervolgens nog een bogey op hole 5 voor mij.

Bij hole 7 stond de neary wel heel dicht bij de vlag, waarbij even gedacht werd dat er een hole in one was geslagen, dat bleek het niet te zijn maar wel een prachtige birdie voor Hans Boekhoven, die hier ook de neary won. Voor mij een par op hole 7.

Meer dan tevreden kijk ik terug op een leuke Rabbit edstrijd, ik kijk nu al uit naar de afsluitingswedstrijd volgende maand! Dan wordt er gestart om 12.00 uur, dat geeft extra tijd voor een goede voorbereiding ;).

Longest dames: Tine Hollander
Longest heren: Robbert Jan Eppinga
Neary: Hans Boekhoven (+birdie).

Uitslag:

3. Herman Horstkamp, 20 punten.
2. Peter Kamske, 21 punten.
1. Trineke van der Schaaf, 22 punten.