Rabbitwedstrijd 6 april 2019

Hoera! Ik mag een stukje schrijven, wat betekent dat ik punten heb gescoord. En daar heel blij mee ben. Even een aanloop: ik ben 3 jaar geleden begonnen met lessen bij Tineke en in juli 2016 mijn baanpermissie gekregen. Afgelopen jaren regelmatig gelopen, maar het blijkt toch een heel taai spelletje. Als je ook maar iets technisch niet goed doet , heeft dat direct effect op je slag. Kortom: het kost veel uren en oefenen. Heb daarnaast nog 2x ongelukken gehad met skiën en racefietsen, waardoor het golfen stagneerde.

De laatste maanden voelde ik enige verbetering en kreeg ik wat meer grip op mijn slagen. Had in maart meegedaan en me ook nu weer ingeschreven voor de april wedstrijd.
Het mooie van de Rabbits is dat je met mensen loopt die het allemaal leren, met een hele geduldige mentor die veel uitlegt en toelicht.

Deze keer werd ik ingedeeld bij Sebastiaan Breitsma (aanstormend talent die al op handicap 33 zat na 2x meedoen) en Trijn Geverink. Zelf merk ik dat ik altijd een beetje last heb van zenuwen, ondanks dat dit nergens voor nodig is….. Ook nu weer helaas.

Het was zoals gebruikelijk weer heel prima ‘ loopweer’ bij de Rabbits. Lichtbewolkt, droog en ca. 15 C. 7 flights gingen aan de start. En onze flight was de laatste. Iedereen goed weg bij hole 1. Heel fijn om een goede start te hebben. Daarna bij hole 2 de Longest. Mijn bal ging behoorlijk ver en leek aanvankelijk net een paar meter voor de verste bal / de rode koker te liggen. Maar bij het naderen bleek dit een veertje te zijn en lag mijn bal een stuk verder, zelfs in de buurt van de Herenkoker. Mijn dag kon al niet meer kapot!

Alle holes, behalve hole 9, punten gescoord. Helaas bleek mijn watervrees op 9 te groot en gingen er 2 ballen het water in. Waarschijnlijk was ook de concentratie op, dus toen ook maar gestopt.
Uiteindelijk met 22 punten deze ronde gelopen. Super tevreden!

Sebastiaan werd 2e met 21 punten en Anneke de Jong 3e ook met 21 punten. De longest voor de heren ging naar Willem Rattink en de Neary naar Madeleine Zwier. Deze keer werden er geen birdies uitgereikt.

In het praatje van Maaike werden alle mentoren bedankt en was er applaus voor sponsoren en mentoren. Iedereen werd nog attent gemaakt op een nieuwe serie wedstrijden, een die direct aansluit op de Rabbits: nl voor handicap 28-54. Op 3 vrijdagen vanaf 17 uur. Ze komen in de wedstrijdkalender te staan.

Marjo Doeven