Rabbitwedstrijd 7 juli 2018

Om half tien precies is de “aftrap” voor de vijfde Rabbitwedstrijd van dit jaar. Voor deze wedstrijd hebben zich 9 teams met 27 enthousiaste beginners aangemeld. Het is zo’n dag waarop eigenlijk niets mis kan gaan. De zon schijnt; een licht briesje. De baan is droog. We zijn al weer vergeten dat we de vorige wedstrijd nog de laarzen aan moesten hebben. We zitten allemaal op dezelfde “golf”-lengte. We willen in zo weinig mogelijk slagen de 9 holes afleggen. Nu de baan zo droog is, rolt de bal lekker door als je bij een slag de bal niet goed de lucht in kan krijgen. Normaal is er dan sprake van een misslag, maar nu komt de bal al rollend soms net zo ver.

Er zijn weer de gebruikelijke prijzen te verdelen. Er zijn opvallend veel Birdies: Hil Leffering(op 1), Bert Zwier(op 1), Herman Sierdsma(op 5) en Hans de Noord(op 9). De Neary is voor Karin Kreulen, de Longest dames is voor Janneke Brouwer en de Longest heren voor Bert Zwier. Bert scoort opvallend veel in deze ronde, want naast de birdie en de Longest behaalt hij ook nog eens de 3e prijs met 24 punten. Je zou het een ‘Hat’-trick kunnen noemen. Al leverde het Bert geen hoed op. De 2e prijs was voor Tine Hollander met 24 punten en de 1e voor Arie Westmaas met 26 punten, die met deze score zijn handicap behoorlijk naar beneden bijstelde.

Rest ons nog de wedstrijdcommissie en de mentoren te bedanken. Door hun inzet en aanwijzingen verliep de strijd extra prettig. Na de wedstrijd werden we door de sponsor nog van een zoute haring voorzien en die was ozo lekker!