Rabbitwedstrijd 7 oktober 2017

Net terug van een heerlijk weekje zonnig Griekenland doe ik vanmorgen m’n ogen open en kijk hoopvol naar buiten. Helaas, druilerig. Wat een verschil met gisterochtend en ik moet me dan ook dwingen niet onmiddellijk weer naast Trijn mijn bed in te duiken. Maar ja, gaat niet, hè. De eerste zaterdag van de maand, dus tijd voor de rabbitwedstrijd. Na het ontbijt samen toch enigszins opgewekt naar de golfclub, het kan immers alleen maar beter worden dachten we toen nog. Dit zou anders uitpakken.

Aangekomen bij het clubhuis zagen we dat er gelukkig nog veel meer rabbits bereid waren de elementen te trotseren en zo gingen we om half 10 met 27 rabbits onder de kundige leiding van een mentor-rabbit onderweg voor ons 9-holes avontuur, daarbij gedwarsboomd door bomen, water, zandbakken en nog veel meer.

In mijn flight liep ik met Sam (Brouwer) en Eddy (Mendel), onder de bezielende en warme coaching van Vera (Bulte), waarbij Vera de lat direct hoog legde: “Ik ben er aan gewend dat de winnaar uit mijn groep komt!” Nou, dat heeft Sam, een oud rugbyspeler voor wie het zijn eerste wedstrijd was, wel heel erg letterlijk genomen. Hij ging als een razende van start met een par en ging op een paar holes na (hij zag af en toe even niet meer het verschil tussen een rugbybal en een golfballetje) op hoog niveau door. Konden Eddy en ik net (nou net) niet tegenop. Aan het eind van ons avontuur stelde hij Vera niet teleur, hij had 22 punten bij elkaar geslagen, toch super onder deze omstandigheden.

Maar ook buiten onze flight deden de rabbits flink hun best. Een kleine opsomming:
De Longest voor de dames werd geslagen door Janneke Brouwer. De heren konden zich door een klein onvolkomenheidje niet meten op dit gebied. Dit was wel het geval bij de Neary, bij de dames geslagen door Klaaske Zwerver en bij de heren door Bart van der Putten, die deze verzilverde met een birdie.

Aan het eind werd in het clubhuis onder het genot van een bakje koffie, een biertje of iets anders nog even gezellig opgewarmd, nagezeten en de balans opgemaakt.

Met 22 punten was Sam echt de beste, gevolgd door Hans de Noord met 18 punten. Met 17 punten eindigde ik zelf op de derde plaats en met een gelijk aantal werd Bart van Putten vierde. De vijfde plaats was weggelegd voor Klaaske Zwerver met 16 punten. Helaas voor Sam en Hans konden zij niet bij de prijsuitreiking zijn en de prijzen gingen dan ook aan hun neus voorbij. Betekende wel dat ik als derde vrijwillig werd aangewezen een klein schriftelijk verslag te doen van dit alles.

Ondanks het toch wel barre weer was het toch weer een geslaagde dag. Organisatie, sponsor Windfjord (van die heeele mooie truien) en mentoren chapeau, zonder jullie was dit alles niet mogelijk! Dank en tot de volgende – laatste – Rabbitwedstrijd van dit seizoen.