Rabbitwedstrijd van zaterdag 7 augustus 2021

Mijn eerste wedstrijd bij golfclub Heidemeer en meteen de 1e prijs: geweldig! Eind mei/begin juni ben ik samen met mijn vader, Siebren Otter, begonnen met lessen bij Tineke in een gezellig groepje. Erg leuk om te doen en Tineke heeft ons de basis van het spelletje geleerd. Dank daarvoor! Door naast de lessen zelf af en toe te oefenen op de driving range, de oefenhole en de oefengreen voor het putten kregen mijn vader en ik de smaak te pakken.

Op de dag waarop het er dan uit moest komen startte ik in de één na laatste flight (10:40) samen met Ilona Zwanenburg onder begeleiding van mentor en baancommissaris Cor Pot. Het was goed weer, maar vanaf 12:00 was regen voorspeld. Het moest dus een snelle ronde worden! Achteraf bleef het droog en speelden we lekker rustig in het zonnetje.
Met mijn handicap 55,0 had ik 21 slagen mee en mede daardoor kon ik een mooi aantal punten bij elkaar sprokkelen. Uiteindelijk bleek ik 24 punten te hebben verdiend en dat was voldoende voor de dagwinst. Gerard Bruma bleek net zoveel punten te hebben gescoord, maar met een ingewikkelde formule werd berekend dat ik toch echt de winnaar was. Marjan Kool eindigde met 1 puntje minder op de derde plaats.

Robbert Jan Eppinga sloeg een Eagle op hole 1 (!) en er was een birdie voor Marjan Kool. De longest bij de dames was voor Anna Ietske Maeijer en bij de heren voor Marten Rispens. De neary was voor Gerrit Hendriks. Mentoren, organisatie en medespelers bedankt! Volgende maand ben ik er weer bij.Jeep Otter