Verslag seniorengezelligheidswedstrijd vrijdag 13 mei 2022

Vrijdag 13 mei jongstleden, een dag onder een bijzonder gesternte. Graag verwijs ik voor wie meer achtergrond informatie wil hebben over deze bijzondere dag en datum combinatie naar Wikipedia. Een staaltje van magie en onheil door de eeuwen heen vloeit zo van uw beeldscherm af. Zelfs Adam en Eva schijnen op die dag uit het paradijs verdreven zijn.

Maar houdt moed en spoorslags naar de Mulligan getogen en werd niet onverwacht bemoedigend omringd door enthousiaste grand oldies, ’the comfort zone’, heerlijk. En heerlijk overladen met koffie en nog een forse anti weight watchers eenheid. Vera en Gerard leggen uit waar het eigenlijk over gaat, golfen met een schaar een tien meter touw, voor mij een zeer onbekend fenomeen in deze sport. Of de nieuwe variant om de eindjes aan elkaar te knopen.

De uitleg liet bij mij niets te wensen over en werd enthousiast. Kreeg zelfs de neiging om nummer 13 althans voor vandaag door te strepen… En dan nog de mededeling op welke hole je moet afslaan, dat werd weer half 13. Hulde aan mijn enthousiaste flight genoten Koosje en Antoon op naar 6. Ik heb mij laten influisteren de verste flight geldt voor degenen met de sterkste conditie (geintje althans die betrek ik op mijzelf, de rest liep tip top). Tien meter touw en een schaar met een goede greep, het zenuwslopende putten wordt teruggebracht naar een minder extreem nerveuze exercitie. lange putt, lang touw, korte putt: kort lontje.

Bij terugkomst in huize The Mulligan werden we giga onthaald op een uitstekend verzorgende lunchbuffet samengesteld door Master Ruben, Hulde!Graag wil ik het bestuur van onze club, zeker namens alle deelnemers van deze senioren gezelligheidswedstrijd veel dank zeggen voor materiële en immateriële duwtje in de rug. Hebben we bijzonder op prijs gesteld! Alle bijgevoegde foto,s mogen dit onderstrepen incl. de tien meter touw!

De uitslagen:

Dames:

1 Vera Bulte
2 Anneke van de Starre
3 Marga van der Zijpp

Heren:

1 Hans Boekhoven
2 Wim Breton
3 Harry Schriemer

Alles ter leering ende vermaeck! Of in huidige termen: “Fleetwood mac: yesterday’s has gone”

Waarde groet!

Hans Boekhoven