Seniorenteam? Topteam! (competitieverslag dames senioren 18 holes – donderdag 5 april 2018)

Ons dames seniorenteam is een mooie mix van ervaren en minder ervaren competitiespelers. Onze poule bestaat uit 4 teams. Dit betekent dat ieder team ook ‘thuis’ een wedstrijd speelt. Wij spelen deze dag tegen het thuisspelende team van Sybrook. Als thuisspelend team ken je natuurlijk alle holes en weet je precies waar je de bal moet spelen én waar beslist niet. De meeste dames van ons team hebben nog nooit op Sybrook gespeeld, dus dit wordt een hele uitdaging. Met deze wetenschap reizen we relaxed richting Enschede. Het is koud en guur dus onze witte zonnige broeken blijven in de kast en we kiezen voor de warme winteroutfit. En dat is maar goed ook!

Ondanks de harde wind en regen, het vele wachten door de baan gaan we de strijd met Sybrook aan. We hebben immers niets te verliezen! Met blauwe neuzen en wangen, verkleumde handen en voeten slaan we ons door de 18 holes heen. Eerst de singles en dan de dubbels. Laat in de middag komen we het clubhuis binnen waar een heerlijke kop warme soep voor ons klaar staat. Na nog wat alcoholische drankjes en warme drankjes voelen we onze temperatuur weer stijgen. Als alle flights binnen zijn horen we de uitslag: 23 Sybrook – 36 Heidemeer. Dit betekent dat we de maximale score van 6 punten binnen hebben gehaald!

Met warme handen en voeten en een zonnig humeur keren we huiswaarts. Of dat nu door de soep, de alcohol of de winst komt? Onze dag kan in ieder geval niet meer stuk. Wat een begin van onze competitie. Seniorenteam? TOPTEAM!

Jelly Zijda
Captain