Strokeplay clubkampioenschap dames 2020

De eerste wedstrijd op zaterdag was ik ingedeeld met Elly van Vessem. We waren niet ontevreden over ons spel tot hole 13. Daar begon het te regenen en kwamen onze foutjes die ons slagen gingen kosten. Veel slagen! Aangezien de anderen ook niet op hun top gespeeld hadden was er zondag nog steeds een uitdaging voor iedereen.

Ik stond er wat beter voor en speelde zondag met Joan Akkerman en weer met Elly. Het ging helemaal niet goed. Dat moest beter! Maar hoe meer ik mijn best deed hoe minder het ging. Zo gaat dat soms met golf. Na 18 holes bleek ik zondag toch nog iets beter te hebben gespeeld dan mijn speelmaatjes, die ook niet helemaal in het wedstrijdritme zaten, en werd ik kampioen.

Het is zo jammer dat er zich zo weinig dames aanmelden voor deelname. Als je inschrijft kun je toch mooi twee wedstrijden spelen en je hebt echt meer kansen dan je denkt.

Ik hoop dat er volgend jaar in ieder geval meer dames mee gaan doen.

Veel golfplezier!

Rianne van der Velden