Strokeplay kampioenschappen 2021

In het weekend van 26 en 27 juni werd het strokeplay kampioenschap op Heidemeer gehouden voor dames en heren. Helaas waren er bij de dames maar 4 inschrijvingen. Het bleek dat er een aantal dames andere verplichtingen had nu de coronamaatregelen net weer wat versoepeld waren.

Op zaterdag speelde ik met Elly die gelukkig handig is met het bijhouden van de scores in de live-app. De app is gezellig voor de mensen die in het clubhuis, thuis of onderweg nauwgezet willen volgen wat er in de baan gebeurt. We zullen er aan moeten wennen dat dit iets is wat in de toekomst vaker gebruikt zal worden. We moeten natuurlijk ook een beetje met onze tijd meegaan…. Ik ga ook echt m’n best doen en het is eigenlijk ook helemaal niet ingewikkeld..

Gelukkig was het gras tussen hole 3 en 6 en rechts op hole 4 wat korter gemaaid, waardoor het spelen daar voor sommige spelers wat relaxter was. Je kon daar in ieder geval je bal weer vinden. Of je vervolgens wat leuks met de bal kon doen, was vraag twee. Uitdagingen waren er weer genoeg zal ik maar zeggen.
Ik speelde zelf behoorlijk recht toe recht aan, niet bijzonder goed voor het gevoel. Ik nam 2x mijn verlies met een slechte ligging en nam een strafslag en had ook nog ergens een ‘waterbal’. Het putten ging daarentegen best lekker. Mijn score voor de eerste dag was uiteindelijk 77, daar was ik best tevreden mee! De andere dames speelden ook best goed. Ik had op Margriet van der Werf 6 slagen voorsprong voor dag 2. Ik nam mij voor de 1e dag nog eens over te doen, maar dan zonder verder geneuzel van strafslagen… Ik speel al een tijdje best lekker en het is fijn als dat dan in een wedstrijd ook eens gebeurt.

Dag 2 scheen de zon weer lekker. Iedereen had er weer zin in. We hadden dezelfde pinposities, dus misschien werden er vandaag wel héél veel birdies gemaakt . Waar ik niet echt op gerekend had, was dat mijn rug er niet zoveel zin in had. Ik probeerde noodgedwongen mijn spel zoveel mogelijk bij elkaar te houden. Elly en Margriet maakten niet echt heel goede scores, waardoor ik niets hoefde te forceren, maar daar was ik ook niet toe in staat. Mijn uiteindelijke score was niet zoals ik me dus had voorgenomen, maar nog wel goed genoeg om het kampioenschap op mijn naam te schrijven. De strijd om de 2e plaats ging tussen Margriet van der Werf en Elly van Vessem. Elly haalde haar achterstand halverwege de wedstrijd op Margriet nog in, maar kon dat niet tot het einde volhouden. Elly werd 3e met nog 1 punt voorsprong op Margriet van Duuren die samen met Henk Dijk in de ochtend gestart was. Het was een gezellig weekend, maar ik hoop dat er volgend jaar wel weer meer dames mee doen.

Ik dank nogmaals de wedstrijdleiding voor de organisatie, Andor voor de aangeboden hapjes en bar Mulligan voor de verdere verzorging.

Caroline Vink

Van de redactie: Bij de heren won Frank Wedema, werd Bram van der Werf tweede en werd Daan Wedema derde. Tijdens de clubkampioenschappen is er wederom gebruik gemaakt van livescoring, gesponsord door Jumbo Joure. Als vereniging zijn we van plan deze livescoring vaker te gaan gebruiken.