Uitwisseling Texelse 2018

Op een mooie zonnige doch winderige en koude dag in mei gingen we, 33 man sterk, met de bus naar Texel voor de jaarlijkse uitwisseling. De stemming was opgewekt. Vorig jaar hadden de heren van Texel helaas de beker gewonnen en mee genomen naar Texel. Nu waren wij vast besloten om hem weer mee naar huis terug te nemen.

Wim Brasser had gezorgd voor een strategische indeling van de Koppels van Heidemeer. Helaas waren er te weinig deelnemers van Texel waardoor wij ( Jelle Vis en Elzo van der Zijpp) speelden tegen Roel de Vries en Chris Franssen. De spelvorm was zoals altijd Texas Scramble waarbij het uiteindelijk om de netto slagen ging.

Wij gingen wonderbaarlijk goed van start. Ging Jelle de mist in, dan ging het bij Elzo juist prima en ook andersom ging het zo. Bij onze clubgenoten en tegenstanders was Chris goed op slag. Roel had in het begin van de wedstrijd zijn hoofd meer bij zijn verhuizing naar Leeuwarden. We voelden met hem mee. Desondanks konden Roel en Chris ons goed tegenstand bieden. Er ontstond al snel een soort broederstrijd. Hoewel het niet om de stableford punten ging rekenden wij wel voor onze onderlinge strijd in stableford punten. De eerste 9 hole’s ronden wij af met 28 stableford punten en Roel en Chris met 24 Stableford punten.

Nu de 2e 9 nog. Je zou haast zeggen dat kan niet meer mis gaan. Edoch de 2e 9 gingen een stuk moeizamer en bij onze tegenstanders begon Roel steeds beter te slaan en te holen. Maar gelukkig haalden we de eindstreep met 44 stableford punten. Omgerekend in netto slagen was dit goed voor 64 slagen. Dit bleek net genoeg voor de eerste prijs. Chris en Roel werden 3e met netto 66 slagen. De tweede prijs ging naar twee Texellaren. Daarnaast bleek ook dat de spelers van Heidemeer gemiddeld ruimschoots de slagen van de spelers van Texel overtroffen, waardoor ons doel van de dag was bereikt en de beker weer in het clubhuis op Heidemeer staat te pronken.

Hierna heerlijk drinken, eten en kletsen onder begeleidende muziek van Roelof Liemburg. Dit keer geen tong of andere vis. De visser is met pensioen. Een enkel toespraakje en natuurlijk dankwoorden voor de organisatie ‘’alles voortreffelijk geregeld’’. De buschauffeur wilde wel een uurtje overwerken. Hij heeft die dag de benen gestrekt met fietsen op Texel. De wind was hem behoorlijk tegengevallen. Omstreeks 21 uur weer de bus in en naar huis en zo tegen 23 uur weer in Heerenveen. Al met al weer een prachtige golfdag op Texel.

Elzo en Jelle

P.S. Op de foto’s ziet u niet de dagwinnaars Elzo en Jelle. Op het moment dat de groepsfoto genomen werd, waren zij hun prijs aan het passen voor de goede maat!