Zaterdag 27 oktober: Volbeda Last Chance!

En daar was die alweer, de laatste officiële qualifying wedstrijd van dit jaar, de Volbeda Last Chance wedstrijd. Na een prachtig golfseizoen met afwisselend super weer, hadden de weergoden ons zaterdag ook opnieuw gehoord. De voorspellingen waren dat het de hele dag zou gaan regenen, echter moest alleen de paraplu uit worden geklapt op hole 1. Al snel kon de paraplu weer op worden geborgen en hebben we fantastisch weer gehad waarbij sommige golfers het niet konden laten om in de herfst toch nog even met korte mouwen te spelen.

Ik had de eer om samen met Marcel Herskamp en Nadja van Arkel om 11:48 van start te gaan. Omdat ik anderhalve week geen bal aangeraakt had, leek het mij verstandig om toch van te voren even richting de driving range te gaan om wat ballen in te slaan. Dit verliep niet helemaal vlekkeloos, de ballen vlogen alle kanten op. Daarom leek het mij een fantastisch idee om op hole 1 gelijk met de driver af te slaan. Dit bleek achteraf een heel slecht idee te zijn.

De eerste bal die in het spel werd gebracht werd gelijk ruim out of bounds geslagen. Na een 2e bal in het spel te hebben gebracht lukte mij het echter niet meer om nog punten te scoren op hole 1. Dit was zeer teleurstellend aangezien hole 1 als makkelijkste hole wordt gezien op het Heidemeer. Met de wetenschap dat je door een streep gelijk 2 stableford achter de feiten aan loopt, begin ik met goede moed aan hole 2.

Dit keer ging mijn drive rechtuit en kwam die midden op de fairway te recht. Met een goede 2e bal die naast de green terecht kwam gaf ik mijzelf een kans om een birdie te maken. Na een goede chip dicht bij de hole wist ik de put te maken voor birdie. Dit betekende dat ik 4 stableford punten daarvoor kreeg en zodoende de streep van hole 1 had weggepoetst.

Na hole 3 t/m 8 redelijk stabiel te hebben gespeeld kwamen aan bij hole 9. Normaal gesproken zou ik hier proberen de bal vanaf de tee op green te slaan (of in ieder geval in de buurt) maar door de wind die toch wel redelijk waaide en de flight voor ons die nog op de green aan het putten waren besloot ik om de bal voor het water te slaan. De 2e bal werd achter de vlag geslagen en met een put van ongeveer 10 meter werd de 2e birdie van de dag gemaakt. Hierdoor kwam het punten aantal na 9 holes op 17 stableford punten en kon ik vol vertrouwen door naar de 2e 9 holes.

Weer besloot ik op hole 10 de driver te pakken. Dit keer ging het goed, de bal lag net naast de green en na een lange putt maakte ik een eagle. Op hole 11 werd opnieuw weer een goede drive geslagen, om vervolgende de 2e bal op de green te slaan werd er na 2 puts weer een birdie gemaakt. De laatste 7 holes werden afgewisseld met een aantal parren en bogeys. En kwam er uiteindelijk een punten aantal uit van 37 stableford punten!

Al met al was het een fantastische golf dag met mooi weer. En met 36 deelnemers was de wedstrijd goed gevuld. Na de tijd werden er heerlijke hapjes geserveerd aangeboden door de sponsor van de wedstrijd. Ik wil mijn flight genoten bedanken voor de gezellige ronde, uiteraard de sponsor Volbeda en Ruben voor de catering.

Wat ook nog even genoemd moet worden is dat Michael Wedema een fantastische ronde had gelopen met een uiteindelijke score van 5 slagen onder de baan. Met 1 eagle, 4 birdies, 12 parren en 1 bogey wist hij dit voor elkaar te krijgen. Echter is hij aan de pro opleiding begonnen en zodoende deed hij niet mee voor de prijzen. Als nog goed gedaan Michael!
Bedankt iedereen en tot een volgende golfwedstrijd!

Prijswinnaars:
1e Robin Otter