Vossenjacht 2021

Zaterdag 28 augustus was het weer tijd voor de jaarlijkse vossenjacht. Bij deze wedstrijd bepaald de vos (Tineke) de par die de baan. Als bijvoorbeeld de vos een bogey maakt op een par 4, dan wordt de par van de hole een 5, maar wanneer de vos een birdie op een par 4 maand, dan wordt de par van de hole een 3, enzovoort. Hierdoor kunnen er dus aan het einde van de wedstrijd verrassende scores ontstaan!

Voor aanvang van de wedstrijd stonden er al geweldige prijzen op de prijzentafel. De de 3e prijs was een golftas, de 2e prijs was een putter en de 1e prijs van een gloednieuwe driver. Ook was er nog een prijs voor de straightest drive, hierbij was een lijn van de fairway richting de vlag gespannen op hole 1 en wie het dichtste bij de lijn sloeg won. En er was nog een prijs voor de voor iedereen bekende neary. Er viel dus voor heel wat mooie prijzen te spelen!

Ik had het genoegen om samen te mogen spelen met Anja en Peter. Wij waren ingedeeld in de 3e flight en mochten starten om 11:30. Het waaide hard en de baan was nog vrij nat waardoor de bal automatisch minder rol krijgt. Al met al zware weersomstandigheden voor de tijd van het jaar. De eerste 9 holes gingen vrij goed. Ik had hier totaal 36 slagen voor nodig, met 1 slag boven par was ik zeer tevreden. Dit wou graag de volgende 9 holes doorzetten. Met een goed gevoel besloot ik op hole 10 voor de green te gaan met de driver. Dit lukte maar had ik hier helaas 3 putts voor nodig. De daarop op volgende holes werden veel parren gemaakt. Op hole 6 had ik super veel geluk dat mijn driver door de boom heen ging en op de fairway terecht kwam. Op deze hole maakte ik een bogey maar het had veel erger kunnen zijn! De daarop volgende holes werden alleen maar parren maakt. Met een totale score van 72 slagen, 2 de boven par had ik mijn beste 18 holes ooit gelopen en was ik hier dus super blij mee. Echter kon de score van de vos mijn score nog beïnvloeden en had het beter maar ook slechter uit kunnen komen. Terug in het clubhuis werd de score uitgerekend aan de hand van de score die Tineke had neergezet. Tineke maakte een totale score van 75 slagen waardoor mijn totaal op 43 punten kwam! Er moesten nog veel deelnemers binnen komen maar gezien de weersomstandigheden had ik het gevoel dat ik een goede score had neergezet. Uiteindelijk bleek dit de winnende score te zijn en had ik de driver gewonnen!

Ik wil de bij deze mijn flight genoten bedanken voor de gezellig ronde, de wedstrijdleiding en in het bijzonder Tineke voor het organiseren van deze wedstrijd en het beschikbaar stellen van de geweldige prijzen!