Wedstrijdverslag Windfjord Rabbitcompetitie 5 juni 2021

Zaterdag 5 juni, al weer de derde wedstrijd van de Windfljord-Rabbitcompetitie, een meerronden competitie voor de beginnende golfer onder begeleiding van een ervaren mentor. Bij deze competitie leer je veel nieuwe mensen kennen en leer je tezamen met de mentor de spelregels echt toe te passen die in theorie niet zo ingewikkeld leken.

Na een zeer zonnige week begon de wedstrijddag met een paar fikse buien, echter bij de start van de wedstrijd was het zo’n beetje droog geworden. Wat resteerde waren wat plassen op de banen (ideaal moment voor de mentoren om uitleg te geven omtrent de regels omtrent “tijdelijk water” op de baan). Alle negen flights konden mooi op tijd vertrekken voor hun ronde.
Zelf zat ik in de laatste flight met Gerrit, Jeroen en mentor Harry, een gezellige groep zonder het sportieve element uit het oog te verliezen. Jeroen was een paar dagen voor de wedstrijd met de motor onderuit gegaan, maar wilde ondanks een zere schouder en de nodige spierpijn toch graag mee doen. Hij heeft hierdoor zeker niet zijn soepelste ronde gespeeld. Gerrit speelde een solide wedstrijd met een paar hele mooie lange afstand puts. Zelf had ik zo’n dag dat alles in een keer leek te lukken. Normaliter loopt altijd 1 of 2 van de onderdelen niet, maar deze zaterdag liep alles op rolletjes. Tijdens de “oefenronde” vanaf de oranje Tee (normaal spelen we vanaf rood) op de Woensdag voorafgaand de wedstrijd had ik nog 18 punten bij elkaar gesprokkeld nu bleken het er na invoeren van de kaart 29 te zijn. Denk dat dit mede het resultaat is van de ontspannen sfeer binnen onze groep. Bij aankomst bij het clubhuis konden we gelijk overgaan tot de prijsuitreiking gezien wij in de laatste flight zaten. Na een afsluitend bakje koffie zat de wedstrijddag erop en kunnen we weer uitzien naar de volgende Rabbit-wedstrijd op zaterdag 3 juli.

Uitslag wedstrijd 5 juni:
1. Marcel van der Meer, 29 punten
2. Sake Porte, 23 punten
3. Susan Heida, 20 punten (Ist 6-14)
4. Edwin van Werkhoven, 20 punten (Ist 6-13)

Birdies: Sint Brouwer en Edwin van Werkhoven op respectievelijk hole 1 en 4

Met sportieve groeten,