Wensink Mercedes Benz Herenmiddag 14-08-2019

De wedstrijd leiding van de Herenmiddag (bestaande uit Simon Schippers en Jannes Ennema) hadden voor deze dag een kapucijnerwedstrijd uitgeschreven. Deze keer na de wedstrijd geen BBQ, maar lekkere hapjes uit de keuken van Ruben. Er wordt zelfs een kapucijner klassement opgemaakt aan het einde van het seizoen. Hulde dus voor onze mensen ‘aan het stuur’ van de Wensink Mercedes Benz herenmiddag. Ze brengen veel variatie in de wedstrijden op woensdag, waardoor het leuk en vooral gezellig is en blijft!

De meeste vakanties zijn weer voorbij, daardoor neemt het aantal deelnemers weer toe op de woensdag. We zien wat nieuwe gezichten in de groep maar we willen graag nog meer mannen aan de start zien! De wedstrijd begon voor mij in de tweede flight met Jacques Meijer en Michiel Gerritsen, twee longhitters waartegen ik op moest boksen. Veel verwachtte ik niet van mezelf, omdat ik al veel gegolfd had in de dagen ervoor en ook fysiek zwaar werk had verricht op de boerderij van mijn broer.

Maar wat gebeurde er: een birdie op de eerste hole viel mij ten deel met een mooie lange putt. Jacques wist het gelijk: “be aware for the wounded golfer”! Hij had er zin in en trok mij mee in zijn goede spel zodat ik met 22 punten door de “turn” kwam. Michiel moedigde me aan om de tweede 9 even goed te spelen. Maar dan komt de druk er op en viel hole 10 met een schamel puntje tegen.

Toen mijn afslag op 12 in het bos verdween zat ik echt even in een dipje, maar gelukkig kon ik de zaak weer op de rit krijgen met parren op 16, 17 en 18. Met geen strepen op de kaart kwam ik met 40 punten binnen en Jacques met maar 4 slagen mee met 33 punten wat ik erg goed vond. Michiel als nieuwkomer op de woensdag ging ook steeds beter spelen en kreeg weer moed voor een goed resultaat in de toekomst. Hij gaat in de Bontebok wonen zodat we hem meer op de baan zullen zien (hopelijk!).

Dit jaar had ik nog niet zo goed gespeeld. Ik had ver boven mijn eigen verwachting gepresteerd. Dit is (het raadselachtige) fenomeen ‘vorm’ in golf: je weet nooit wanneer het boven komt drijven.
Na lang wachten en enige versnaperingen tot ons genomen te hebben bleek dat ik gewonnen had voor Peter Jongman met 38 punten. Dit is natuurlijk ook knap! Hattum Tolsma werd derde met 36 punten. Antoon Gerritsen verbeterde zijn eerste neary op 7 in de tweede ronde weer, zodat hij terecht met die prijs naar huis ging. De sneary op 18 ging verrassend naar Cor Pot omdat Jacques in één slag op de green lag maar de putt te kort liet. Jacques maakte toch zijn derde birdie van de dag op deze hole.

De mooie prijzen van Wensink Mercedes Benz vallen in goede aarde waarvoor dank (zie foto bovenaan dit artikel). Doordat het hoge gras gemaaid was links en rechts waren de frustraties bij velen een stuk minder dan in de voorgaande weken, prima werk dus door de greenkeepers!

Tot ziens op de woensdag Herenmiddag!

Hero Veenstra