Windfjord Last Chance wedstrijd op 19-10-2019

Voor het eerst in de geschiedenis van Heidemeer was dit jaar niet Volbeda Bloemen – die de Last Chance voorheen sponsorde – maar WINDFJORD Heerenveen de sponsor van de Last Chance wedstrijd. Gelukkig gaat eerst genoemde ons niet verlaten maar wordt sponsor van de first chance. En zeg nou zelf: een bloemetje in het prille voorjaar past tóch beter bij een first chance wedstrijd dan bij een last chance zo vlak voor de winter?

Liefst 29 enthousiastelingen hadden zich ingeschreven, om zich in de zompige wei te begeven van “ons” Heidemeer. Jazeker! Ook in deze natte periode is de baan Q en de laatste kans op handicapverlaging, zoals de titel doet al zegt! Hoewel er geen winterse buien voorspeld waren, speelden we wel om winterse prijzen: Noorse truien, shawls en mutsen. Gelukkig bleef het op een enkel buitje na, de hele dag droog.

Met Wilfred Russchen, voor mij een bekende van de donderdagavond competitie en Sophia Schippers speelde ik deze wedstrijd. Helaas bleek bij aankomst dat Sophia wegens familieomstandigheden niet kon meedoen en werd het een ‘tweebal’.

Na een matige start, met een shank op hole 2 (in het water), liep ik de eerste negen in keurig 17 punten. Halverwege werden we door Maaike verrast met heerlijke Noorse zalm en gehaktbrood. De tweede negen maakte ik ondanks enkele schoonheidsfoutjes een nette 16. Kortom: een mooi resultaat van 33 punten… én buiten alle verwachtingen om – zo bleek later – de eerste plaats bij de dames!

Graag wil ik bij deze de wedstrijdleiding bedanken voor hun inzet, Ruben, April voor de heerlijke ‘hap en drank’ en Maaike en Gerard van Windfjord, voor de sponsoring met deze fantastische prijzen. Het was een zeer geslaagde dag en voor herhaling vatbaar!

De uitslagen:
1. Elly van Vessem 33 punten (Noorse trui)
2. Caroline Vink-Post 28 punten (Noorse shawl)
3. Ruth Haspers 27 punten (Noorse muts)

1. Andor de Geer 35 punten (Noorse trui)
2. Peter Minnema 34 punten (Noorse shawl)
3. Jelle Russchen 33 punten (Noorse muts)

Neary op 5 Elly van Vessem
Neary op 7 Gerard Kampert