Windfjord Last Chance: woord van de winaar

Zaterdag… Ik had me ingeschreven voor deze wedstrijd, niet om reden dat ik een Noorse trui wou winnen maar om weer aan een wedstrijd mee te doen en had ook niet begrepen dat het 18 holes was, Ik had nog met Geert overlegd om na de wedstrijd nog een rondje te lopen. Aankomend op de teebox begreep ik dat het 18 holes was, helemaal top. Het was prachtig weer bijna zomers dus in de polo de baan door. Bij mij in de flight Marga en Jan.

Prachtige slagen gezien van mij en mijn flightgenoten en ook af en toe wat gebrom op de achtergrond van een niet naar tevredenheid gemaakte slag. Overigens ben ik daar zelf ook een meester in.

De eerste negen gingen al voorspoedig en eindigde die met 19 punten. Jan had nog wel de opmerking na hole negen dat we iets meer focus moesten hebben bij de volgende 9 holes, het was iets te gezellig J waar een kern van waarheid in zat. 2e negen was door het meer focussen  zoals Jan voorstelde nog beter. Deze werd beëindigd met 21 punten.

Samen met Arjen Miedema op de eerste plaats met 40 punten. Een diepe buiging voor Arjen die onder de baan liep en het de volgende dag gewoon weer doet. Het verschil zat hem in de laatste negen die ik “beter” had gelopen dan Arjen heb ik mij laten vertellen.

Al met al een prachtige dag met heerlijk weer en een mooie en gezellige wedstrijd. Volgende dag hebben we om 15.30 de trofee mogen ophalen bij de zaak van Maaike en Gerard.

Mijn herinnering aan Noorse truien: “Als ik mijn moeder weer bezig zag met 1 van die truien te breien, dan dacht ik al: daar komt weer zo’n prikkend ding aan en was al lang blij dat de kat met de verschillende bollen wol aan het spelen was zodat het tempo van het breien naar beneden ging. Als je die aantrok bleven je nagels aan de binnenzijde hangen in alle losse steken die blijkbaar nodig waren.

Wat mij meteen opviel toen ik bij Windfjord een Noorse trui paste, deze niet prikte en dat er geen losse lussen meer inzitten en er niet meer zo uitzagen zoals mijn moeder die vroeger maakte!

Ik heb een prachtige trui uit mogen zoeken en wil daarvoor de sponsor Windfjord van Maaike en Gerard heel hartelijk bedanken.

Groet!

Hendrik Bruinsma